Pank laskis petutehingud kliendi sekkumisest hoolimata läbi

Hanneli Rudi
, Tarbija24 juhataja
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Isegi panga antud juhtnööride järgimine ei päästa pettustest.
Isegi panga antud juhtnööride järgimine ei päästa pettustest. Foto: Arvo Meeks / Lõuna-Eesti Postimees

Oma pangakaardiga plaanitavatest petutehingutest infot saanud klient pöördus panga poole, kuid sellest hoolimata laskis pank tehingutel teoks saada.

SEB panga klient avastas ühel päeval poodi minnes, et ei saa enam oma pangakaarti kasutada, ning selgus, et tema arvelt on tehtud kaheksa ülekannet Keeniasse, millest mees midagi ei teadnud, kirjutab Põhjarannik.

«Enne veel, kui sain samal poepäeval pangaga ühendust võetud, et uurida, miks mu kaart äkki enam aktiivne pole, helistati mulle pangast ning öeldi, et minu kontolt on tehtud kaheksa ülekannet ühesuguses summas ja samale kontole, millest mina midagi ei teadnud,» oli mees nördinud.

Tegi nagu peab

Pank uuris mehelt, kas tegemist on reaalsete tehingutega, ning kui sai kinnituse, et klient sellest midagi ei tea, anti talle selged juhtnöörid, et ülekannete peatamiseks peab ta tegema avalduse ning minema panka, kus tema kaart suletakse ning asendatakse ajutise kaardiga.

Mees tegi avalduse läbi internetipanga kohe ning läks kontorisse, kus küsis kinnitust selle kohta, kas tema avaldus on kohale jõudnud. «Mulle kinnitati, et avaldus ülekannete tühistamiseks on olemas, aga kuna tegemist on välisülekannetega, siis võtab selle annuleerimine aega,» rääkis ta. Mees arvas, et reedese pangaskäiguga on olukord lahendatud. Esmaspäeva hommikul andis aga konto liikumist teavitav lühisõnum telefoni teel teada, et tema arvelt on tehtud needsamad kaheksa broneeritud ülekannet.

«Helistasin kohe infotelefonile ning sealt öeldi, et avalduse alusel alles hakatakse asja uurima ning see võtab aega,» rääkis mees.

SEB panga kommunikatsioonijuhi Evelin Allase sõnul ei tühista tehingu vaidlustusavalduse esitamine tehinguid, vaid selle alusel saab pank teostada analüüsi ning kui tulemus näitab, et klient ei ole maksetega seotud, saab pank summa kliendile tagasi kanda. «Klient esitas avalduse läbi internetipanga, millele kuvati automaatvastus, et pank võtab temaga hiljemalt 10 päeva jooksul ühendust. Kinnitame, et avaldus jõuab tagasinõude spetsialistile varem ja võetakse siis töösse,» lubas ta.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles