Eestlased eelistavad teha sisseoste kallist supermarketist

Liis Velsker
, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Tondi Selver.
Tondi Selver. Foto: Egert Kamenik

Kuigi Emori andmetel on Selver kõige kallim poekett, on see siiski Eesti elanike lemmikpood.

Eesti tarbijad käivad poes keskmiselt neli korda nädalas ja eelistavad toidu- ja esmatarbekaupu osta kõige meelsamini Selverist, tutvustas TNS Emori projektijuht Kennet Sarv tänavuste uuringute tulemusi.

Selverit eelistas 21 protsenti küsitletutest. Populaarsuselt järgmised poeketid olid 20 protsendiga Maxima ning 14 protsendiga Konsum. Kõige vähem ehk seitse protsenti inimesi eelistas toidu- ja esmatarbekaupu osta Säästumarketist, ühe protsendi enam eelistati Prismat.

Emori tulemused näitasid, et paradoksaalsel kombel oli möödunud aasta kõige kallim jaekett konkurentsitult Selver ning kõige odavam just nimelt Säästumarket.

Sarve sõnul mängib inimeste valikutes olulist rolli kolm tegurit: kaupluse asukoht, ostukeskkond ning kaubavalik. Lisaks mõjutavad ostja valikuid paljud prognoosimatud ja siiani teadmata lisafaktorid.

«Emori uuring arvestab vaid tavahindadega, meie klient aga nende hindadega, millega ta kauba tegelikult kätte saab,» selgitas Selveri juht Andres Heinver. Ta lisas, et Selveris on iga päev sadu sooduspakkumisi ning Partnerkaart on rahakotis enam kui poolel miljonil Eesti inimesel. Üle 80 protsendi ostudest tehakse partnerkaardiga. «Hea hinna kõrval on kliendi jaoks väga oluline ka värske toidukauba valik ning kindlasti ka poe asukoht ning ostukeskkond,» toonitas Selveri juht.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles