Bussifirma vilistab reeglitele ja reisijatele

Tiina Kaukvere
, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Hilinenud Ecolines'i buss Tallinna bussijaamast reisijaid peale võtmas.
Hilinenud Ecolines'i buss Tallinna bussijaamast reisijaid peale võtmas. Foto: Toomas Huik

Tallinna bussijaam esitas majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumile kaebuse bussifirma Ecolines peale, kuna massiliselt hilinevad bussid keeravad segi jaama töörütmi. Ecolines usub, et bussijaam terroriseerib firmat meelega, tehes õigel ajal väljumise võimatuks. 

Viimased pool kuud on Riia ja Peterburi sõite tegev bussifirma Ecolines olnud Tallinna bussijaama jaoks suureks peavaluks. Ecolinesi bussid ei jõua väljumise ajaks kokkulepitud ooteplatvormidele, ajades nii segi bussijaama töörütmi ja tekitades segadust reisijates.

«Meie tööd häirib kõige enam, et meie bussiplatvormid on eraldatud kindlateks aegadeks. Kui buss tuleb pool tundi hiljem, siis ei pruugi tal olla võimalust väljuda kokkulepitud platvormilt,» ütles Tallinna bussijaama juhatuse liige Andres Osula. Tavaliselt tuleb paar korda kuus ette, et mõnel liinil on häire ja buss ei jõua õigeks ajaks väljuma, siis on bussifirmad jaama sellest ette teavitanud. Üldjuhul leitakse hilinejatele uus peatus ning teavitatakse sellest ka reisijaid. «Ecolinesi puhul on hilinemine massiline. Nad annavad hilinemisest teada siis, kui buss on jõudnud juba platsile,» tõdes Osula.

Probleem on Osula sõnul praktiliselt kõikide liinidega, kuid pea alati hilinevad väljumisega Peterburi bussid, mis peaksid Tallinnast sõitma hakkama 13.45 ja 16.45.

Möödunud kolmapäeval sõitis 13.45 väljuma pidanud buss näiteks välja hoopis 14.08. Kümned vene turistid ootasid murelikult peatuses ja uurisid õue külmetama tulnud Ecolinesi reisisaatjalt, kas sõit ikka toimub. «Kohe tuleb, ärge muretsege,» kordas neiu ja  kamandas reisijad kella 13.50 ajal kohvritega üle bussijaama platsi teise peatusesse, kuhu hilinenud buss sõitis.

Hilinemise üheks põhjuseks on see, et  Ecolinesi üks buss sõidab ühte jutti läbi kaks väga pikka liini. Riiast Tallinna jõudnud buss sõidab kohe edasi Peterburi. Samas on Riia bussi saabumise ja Peterburi bussi väljumise vahele jäetud kohati vaid kümme minutit. Näiteks peaks päevane Riia buss graafiku järgi Tallinnasse jõudma kell 13.35, mis tähendab, et isegi kui buss õigel ajal jõuaks, ei ole võimalustki, et see 13.45 väljasõidetud saaks. Reisijaid on palju, nende pagasid suured ning registreerimine nõuab aega. Ehkki majandus- ja kommunikatsiooniministeerium on andnud kahele liinile eraldi liiniload, ei ole ministeeriumi hinnangul liinide säärane ühendamine keelatud.

 Ecolines: bussijaam kiusab

Bussifirma Ecolines juhatuse liige Andris Podgornijs lükkas ümber väite, nagu jääks nende bussid pidevalt hiljaks ega informeeriks sellest bussijaama piisavalt ette. Samas tunnistas ta, et bussiliiklus sõltub mitmetest vedajatest sõltumatutest teguritest nagu ilm, piiriületus, liiklus. «Bussijaamaga sõlmitud leppe kohaselt meil on lubatud vaid 15 minutit bussijaamas viibida. Me pidime neile tingimustele alla kirjutama ja need oma graafikutesse kirjutama,» kurtis Podgornijs lisades, et 70 reisijat ja nende pagasit ei ole võimalik selle ajaga sõiduvalmis seada, lisaks ei jõuta kontrollida pileteid ja dokumente.

Tema arvates terroriseerib bussijaam Ecolinesi meelega, kuna bussijaama omanik on ühtlasi ka põhikonkurent. Tallinna bussijaamal ning samuti Peterburi ja Riia reise korraldaval Lux Expressil on ühiseks omanikuks Hugo Osula, Andres Osula isa.

Podgornijse sõnul on Ecolines Eestis tegutsenud kümme aastat, aga probleemid bussijaamaga ilmnesid mõned kuud tagasi. «Nii kui me avasime uued liinid Tallinnast Peterburi ja Riiga, kasutab Lux Express kõiki vahendeid, et diskrediteerida Ecolinesi,» ütles Podgornijs.

Andres Osula sõnul ei ole Ecolinesi juhtkond kunagi palunud, et neile bussijaamas peatumisaega juurde antakse. See ei lahendaks Osula sõnul ka hilinemisprobleeme, kuna bussid jõuavad siis jaama, kui nad juba väljuma peaks. «Bussijaama läbivad 40 firmat, kõik on omavahel konkurendid, bussijaam ei kiusa kedagi,» kinnitas Osula, lisades, et kui bussijaamas hakataks eelistama samale omanikeringile kuuluvaid bussifirmasid, lõppeks töö kiiresti otsa. «Me oleme neutraalsed, me ei saaks muidu opereerida. Kui Ecolines tahaks, saaks ta ka mujalt väljuda,» lisas Osula, kelle sõnul ei ole ühelgi bussifirmal jaamas seismine lubatud korraga kauem kui 15 minutit.

Kui buss õigel ajal ei välju, tuleb firmal maksta trahviks kahekordset platvormitasu kokku umbes kolm eurot. «Kõige kurvem on see, et Ecolines polegi huvitatud lahenduse leidmisest, nad maksavad tänase lepingu järgi leppetrahvid ära, aga sellest midagi ei muutu,» kurtis Osula. «Kui lepingust ei suudeta kinni pidada ka leppetrahvide puhul, siis leppetrahve tuleb kohandada selliselt, et leppetrahvidest kinni peetakse,» arvas ta.

Osula sõnul tehakse hilinemisel «trahvi» ka näiteks Lux Expressile või samuti Osulatele kuuluvale bussifirmale Sebe.

Kuna Ecolines ei ole kaebustele reageerinud, siis tegi bussijaam pöördumise majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumile, kes pole asjas jõudnud veel seisukohta võtta.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles