Türki reisinud eestlane paigutati loteriimajutusega valesse linna

Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Kemeri rannad jäid neil eestlastel sel korral nägemata.
Kemeri rannad jäid neil eestlastel sel korral nägemata. Foto: SCANPIX

Sky Travelilt Türki Kemerisse puhkusereisi ostnud naine paigutati kohale jõudes loteriimajutusega hoopis Alanyasse.

Helen ja tema abikaasa otsisid lastele hoidja ning leppisid sõpradega kokku, et pärast jaanipäeva kohtutakse Türgis Kemeris. Pakkumisi jälgis naine portaalist Lastminute.ee ja valis välja Sky Traveli reisi Kemerisse, mille eest 1030 eurot kohe ka ära maksis. Majutuseks valis Helen loteriimajutuse viie tärni hotellis.

«Kuna Kemeri ümbruses olid kõik külad ja väiksemad kuurortid mõistlikul kaugusel, ei heidutanud meid oht, et võime väljaspool Kemeri linna hotelli saada,» rääkis Helen.

Türki jõudes suunati nad aga bussi, mis sõitis Kemeri asemel hoopis teise linna - Alanyasse. Helen pöördus enda sõnul kohe reisikorraldaja GoAdventure’i reisisaatja poole ja ütles, et on ostnud Kemeri reisi, kuid reisisaatja sõnul ei olnud siis enam midagi teha ning pretensioon tuleb esitada Eestisse tagasi jõudes Sky Travelile.

«Leidsime sealt hotellist endale küll uued tuttavad, aga see ei leevendanud siiski asjaolu, et olime enne Alanyas korduvalt käinud ja midagi näha ega teha enam ei olnud,» kirjeldas Helen.

Eestisse tagasi jõudes esitas Helen Sky Travelile pretensiooni, kuid reisivahendaja vastas kliendi sõnul, et loteriimajutuse puhul võibki majutus sattuda ka teise linna.

Sky Traveli tegevjuht Kristina Krassavina ütles Postimehele, et tegemist on imeliku kliendiga ja loteriimajutusega ei saagi olla kindel, kuhu linna sa satud, nii et mingit süüd nad endal ei näe.

«Reisija oli algusest peale teadlik, et talle ei ole võimalik sihtkohta loteriimajutuse puhul garanteerida,» selgitas Krassavina. «Reisijale ei lubatud kunagi, et tema sihtkoht on Kemer. Vastupidi - talle öeldi, et sihtkoht ei ole teada, mida tõendavad ka arve ja vautšeri andmed.»

Sky Travel pakkus segaduse kompensatsiooniks Helenile 30-eurost kinkekaarti, kuid sellega naine rahul ei olnud ja pöördus Tarbijakaitseametisse.

Tarbijakaebuste komisjon tõi välja, et reisi sihtkoht ehk koht, kuhu keegi suundub, ja majutuse asupaik ehk koht, kus asub majutuskoht, on erinevad mõisted ning kui portaalis Lastminute.ee oli reisi sihtkohaks märgitud Türgi, Kemer, siis on sihtkohta vahetades tegemist eksitava reklaamiga.

«Loteriimajutuse korral võib majutuse asupaik selguda reisi sihtkohta saabumisel, kuid käesolevas vaidluses muudeti pakettreisilepingu kehtivuse ajal reisi sihtkohta - tarbijad majutati Türgis Kemeri asemel Alanyas,» seisis komisjoni otsuses.

Komisjon leidis, et tarbijal on õigus nõuda Sky Travelilt mõistlikku hüvitist pakettreisi sihtkoha muutmise eest ning kui vaidlevad pooled komisjoni otsusega ei nõustu, on neil õigus pöörduda kohtusse. Samas kuna tarbija ei nõudnud kohe pärast sihtkoha muutumisest teada saamist lähtekohta toimetamist ja oli nõus majutamisega Alanyas, siis pärast reisi toimumist ei ole tal siiski enam alust lepingust taganeda ja nõuda reisipaketi kogu maksumuse tagastamist.

Helen nõuab Sky Travelilt kompensatsiooni 700 eurot, mida reisifirma ei ole nõus maksma. Komisjoni otsuse täitmata jätmise eest on Tarbijakaitseamet lisanud firma Sky Travel (SLK Company OÜ) musta nimekirja.

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles