Munapühadele kulutatakse 600 krooni

Kaja Koovit
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Foto: Scanpix/ Õhtuleht

Majanduskriis mõjutab üle poole eestlaste munapühade ostukäitumist ning tarbijad ootavad ja jälgivad teraselt kaupmeeste sooduskampaaniaid. Munapühadele kulutatakse tänavu kuni 600 krooni, selgub AC Nielseni tehtud uuringust.

Maxima tellimusuuringust nähtub, et 55 protsenti tarbijatest on sunnitud oma ostukäitumist üldisest majanduslangusest või pere sisseltulekute vähenemisest sõltuvalt muutma.

Kui jõulupühade küsitluses märkis 41 protsenti eestlastest, et neid majandusraskused otseselt ei puuduta, siis nüüd oli sellisel arvamusel vaid 27 protsenti vastanutest.

Eestlaste pühaderoad valmivad valdavalt koduköögis ning kaks kolmandikku vastanutest tähistab pühi vaid oma pere keskel. 64 protsenti tarbijatest on siiski valmis kulutama munadepühade tähistamiseks sama palju kui mullu. Enamik küsitlusele vastanutest kulutab pühadele tänavu 400-600 krooni.

Maxima kommunikatsioonijuhi Tambet Asi sõnul on munadepühade kulutused ligikaudu paar korda vähiksemad kui eelmise aasta jõuluperioodil. «Seejuures ollakse kulutuste prognoosimisel palju konkreetsemad ning oma kulutusi ei osanud planeerida vähem kui viiendik küsitletutest.»

Peamisteks toodeteks, mida eestlased lihavõttepühadeks varuvad, on kahtlemata munad, neid ostab 92 protsenti küsitletutest. 78 protsenti tarbijatest ostab heeringat, 68 protsenti kuivatatud ja 65 protsenti värskeid puu- ja köögivilju. Lisaks ostetakse tavalisest enam jahu ja majoneesi. Eksootilisi peoroogi kavatseb osta vaid 7 protsenti ja tavapärastest pisut erinevate peotoitudega kavatseb laua katta tänavu 13 protsenti küsitletutest.

Lihavõtete jumalateenistusi kavatseb külastada iga neljas eestlane, mis on lätlastest (46 protsenti) ja leedulastest (63 protsenti) tunduvalt vähem. Lihavõtted on eestlastele siiski ennekõike munade värvimise, kinkimise ja koksimisvõistluse aeg. 78 protsenti peredest kavatseb järgida munakoksimise traditsioone. 47 protsenti eestlastest kasutab munade kaunistamiseks sibulakoori ning 51 protsenti spetsiaalseid munavärve.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles