Suured ketikauplused neelavad turud ja väikepoed

Siiri Erala
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Väikekaupluste ja turgude külastajaid jääb aasta-aastalt vähemaks. Pildil turumüüja.
Väikekaupluste ja turgude külastajaid jääb aasta-aastalt vähemaks. Pildil turumüüja. Foto: Mati Hiis / Õhtuleht
Konjunktuuriinstituudi andmetel teeb üha enam Eesti elanikke oma igapäevaseid sisseoste suurtes ketikauplustes, väikepoodides ja turgudel käijate arv kahaneb.

2009. aasta jaanuaris tehtud uuringust selgus, et pea 80 protsenti eestimaalastest ostab oma toidukauba peamiselt suurtest toidukauplustest, väikepoodides käib ligikaudu viiendik ja turul vaid kaks protsenti inimestest.

Veel 2004. aastal oli väikepoodidel kliente kümnendiku võrra ja turgudel viis protsenti rohkem, suurtest poodidest ostis oma igapäevase toidukauba ligikaudu 60 protsenti inimestest.

Konjunktuuriinstituudi sotsioloogi Lia Lepase sõnul oli tol ajal suuri toidukauplusi tänasega võrreldes märksa vähem, kuid praegu levivad ketikauplused üle Eesti aina suurema hooga.

Turgude väljasuremist Lepase hinnangul siiski lähiajal karta ei tasu, sest teatud tootegruppides nagu värske liha, kala, puu- ja köögiviljad suudab turg siiski konkurentsi pakkuda.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles