Tarbijakaitseamet taunib «piiramatu» interneti reklaamimist

Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Mobiilne internet.
Mobiilne internet. Foto: Meelis Meilbaum / Virumaa Teataja

Tarbijakaitseameti kokku kutsutud Reklaami nõukoda arutas, kas on põhjendatud väljendi «piiramatu» kasutamine mobiilse interneti reklaamimisel ning otsustas, et üldjuhul see põhjendatud ei ole.

Tarbijakaitseamet tõi välja, et «piiramatu» internet tähendab tavaliselt ikkagi seda, et Interneti maht on piiramata, kuid kiirusele rakendatakse teatud mahu täitumisel piirang nn «mõistliku kasutamise põhimõttest lähtuvalt» (30-50 GB täitumisel).

Reklaami nõukoda, kuhu kuuluvad nii meedia kui ka reklaamiagentuuride esindajad, leidis, et kui öeldakse, et on piiramatu internet, siis peab olema nii maht piiramatu kui ka kiirust ei tohi vähendada, kuivõrd kiiruse vähendamise kaudu piiratakse tegelikkuses ka mahtu.

«Seega väljendit «piiramatu» saab interneti pakkumise iseloomustamiseks kasutada juhul, kui puuduvad igasugused piirangud mahule ja kiirusele ning ei rakendu «mõistliku kasutamise põhimõte»,» seisis Reklaami nõukoja otsuses.

Samuti ei ole nende arvates õigustatud kasutada väljendit «piiramatu mahuga» olukorras, kus kiirust piiratakse, kuivõrd kiirus ja maht on omavahelises seoses. Kiiruse piiramisel väheneb ka mahu koguse saamise võimalus konkreetsel ajaperioodil.

Tarbijakaitseameti avalike suhete juhi Hanna Turetski sõnul ei ole turul väljendi «piiramatu» kasutamisega kõik korras ning reklaamid vaadatakse nüüd üle ükshaaval.

Kõik mobiilsideoperaatorid kinnitasid, et nõustuvad Tarbijakaitseameti ja Reklaami nõukogu otsusega ning on valmis oma reklaame muutma, kui Tarbijakaitseamet nende reklaamides sellekohaseid vigu näevad.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles