Kliendikaardid: kui ostad, siis kasuta

, toimetaja
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Foto: Margus Ansu

SOODUS- JA KLIENDIKAARDID. Kümnetest soodus- ja kliendikaartidest ning lojaalsusprogrammidest tekib kasu vaid siis, kui neid teadlikult kasutada ja oste planeerides eeltööd teha.

Hinnanguliselt on igal eestlasel taskus või kodus sahtlis vähemalt 3-4 erinevat soodus- või kliendikaarti, usuvad suuremate sooduskaardiprogrammide esindajad. Tallinnas võib kaartide arv ulatuda isegi paarikümneni inimese kohta.



Selle loo eesmärk on tuletada inimestele meelde, et raha- ja kaarditaskuid tasub kriitilise pilguga revideerida, sest just nüüd võivad tõusuaastatel hurraaga soetatud kliendikaardid anda pere eelarves vajaliku kulukärpe.



Mis tahes kliendi- ja sooduskaardist on kasu vaid siis, kui seda kaasas kanda ning õigel ajal ette näidata. Tark on teha vaid planeeritud ja vajalikke oste ning soodustuse enda pärast jätta ost siiski tegemata.



«Uuringutest ilmneb tõsiasi, et paljusid kaarte kasutatakse haruharva,» selgitab hetkeolukorda Maxima Eesti OÜ brändi- ja kommunikatsiooniosakonna juht Tambet Asi. Vaid veidi üle kolme kuu vanust Maxima sooduskaarti Aitäh on juba jõutud välja anda enam kui 140 000 inimesele.



Kliendi- ja sooduskaarte leidub kahesuguseid. Palju on selliseid soodusprogramme, mis annavad mõningase hinnavõidu vaid konkreetses poes või ettevõttes. Teine kliendikaartide kategooria ergutab ettevõtete koostööd, tekitades sünergiat ja pakkudes tarbijale suurt võrgustikku soodustusi pakkuvatest ettevõtetest.



«Kliendikaartide edu sõltub paljuski sellest, kas on olemas sünergia erinevate teenusepakkujate vahel,» selgitab Asi. «Kaart iseenesest ei tekita lojaalsust. Oluline, et klient tajuks eeliseid ja lisaväärtust.» Tema sõnul on teada, et kliendid eelistavad kaarte, kus kasu saab kohe ostu sooritamisel.



«Inimesed on väga agarad kasutama kõikvõimalikke soodustusi,» kinnitab Estraveli kommunikatsioonijuht Mari-Liis Rüütsalu. Estraveli Kuldkaarti kasutab rohkem kui 35 000 inimest ja multifunktsionaalne sooduskaart pakub nii soodustusi kui ka boonuspunktide kogumise võimalust üle Eesti rohkem kui 200 kaubandus- ja teenindusettevõttes.



Püsikliendi- ja muud soodusprogrammid on mitmekülgselt kasulikud. Tehes oma vajalikke oste (rõhk sõnal vajalikke, sest soodusprogrammist ei ole kasu siis, kui see paneb arutult träni kokku ostma või normaalsest rohkem sööma) lemmikettevõttest, kes pakub lojaalsuse eest ka motiveerivat soodusprogrammi, võib mõistlik tarbija hoida kuus kokku sadu ja lausa tuhandeid kroone.



Samas kinnitavad kaupluste esindajad, et püsikliendid on just see kliendisegment, kes suurema osa käibest tekitavad. «Valdavalt kehtib igal pool reegel, et 20% klientidest toovad 80% käibest,» selgitab Tallinna Kaubamaja müügi- ja turundusdirektor Enn Parel.



Kaubamaja Partnerkaardil ja selle krediitkaardi-sõsaral on rohkem kui 366 000 kasutajat, kellest peaaegu 90% taipab kaarti oma igapäevaseid oste tehes ka kasutada.


Püsikliendid ostsid kaubamajast eelmisel aastal enam kui 1,35 miljardi krooni eest, mis teeb Pareli sõnul 74% käibest. Stockmannis on see näitaja 69%.



Kui enamik püsikliendi- ja sooduskaarte annab soodustuse kohe, on Säästukaart oma soodusprogrammiga eristunud teistest selle poolest, et kannab  kaks korda aastas — jaanipäevaks ja jõuluks, kui igal perel on vaja lisaraha — boonuskroonid kaardiomaniku pangaarvele tagasi.



Kuigi boonuskroonide süsteem jäi püsima, lisandus selle aasta algusest kliendiprogramm, mis annab lisavõimaluse teha kohe kajastuva soodustusega oste.


Säästukaart saab uhkustada ligi 400 000 kaardiomanikuga, kellest iga päev kasutab soetatud sooduskaarti kolmveerand omanikest.



Lihtne arvutus näitab, et kasutult seisab klientide rahakotis või sahtlinurgas ligi 100 000 Säästukaarti, ligi 40 000 Partnerkaarti, üle 40 000 Stockmanni püsikliendikaardi ja umbes sama palju Maxima Aitäh-kaarte.



Kliendikaarti panevad kasutama eelkõige mõistetavad ja kasulikud soodustused. «Tänapäeva kliendid on väga teadlikud ning valivad hoolikalt kliendikaarte ja lojaalsusprogramme,» usub Reval Hotel Managemendi turundusjuht Marina Jõgi. Hotelliketi First Client kaart annab allahindlusi nii hotellis kui viimase partnerite juures, võimaldades tihedamate ööbimiste korral teenida välja ka tasuta majutuse.



Erinevad kliendi- ja sooduskaardid pakuvad soodustusi vahemikus 1–30%, sõltuvalt ostu suurusest, hooajast, tihedusest ja muudest teguritest. Kliendikaardid mõjuvad rahakotile aga lausa laastavalt, kui neid üksteise järel soetada, teadmata, millise kaardiga, palju, millal ja kust soodustusi saab.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles