Lapsed nõuavad jõuludeks mänguasjade asemel iPade

Kaur Paves
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
5-aastane Rowan Hall San Franciscos iPadiga Simpsonite mängu mängimas.
5-aastane Rowan Hall San Franciscos iPadiga Simpsonite mängu mängimas. Foto: Paul Sakuma/AP

Mänguasjatootjate käive tõotab tänavustel jõuludel kokku kuivada, sest traditsiooniliste nukkude ja lauamängude asemel ootavad lapsi kingikotis tahvelarvutid.

Nii said maailma suurima mänguasjatootja, Barbie nukkude ja Hot Wheelsi autode valmistamise poolest tuntud Matteli selle aasta müüduimateks toodeteks hoopis mobiiltelefonide vutlarid, vahendab Business Insider.

Samal ajal kui tahvelarvutite läbimüük üha kasvab, kärbivad analüütikud järjepanu lelutootjate prognoose neljandaks kvartaliks. «Juhtivad tootjad Mattel ja Hasbro on kabuhirmus,» tõdes investeerimispanga Needham & Company analüütik Sean McGowan.

Action Mani ja Play-Doh´ tootja Hasbro möönis samuti, et üha enam elektrooniliste seadmetega aega veetvad lapsed kujutavad endast firmale väljakutset. «Ilmselgelt ootab noorem põlvkond uusi digitaalseid platvorme, mille me peame looma,» sõnas Hasbro turundusjuht John Fascotti.

Tehnoloogia on mänguasjakontsernidele saatuslikuks saanud varemgi: 1983. aastal vaakus Mattel pankroti äärel, sest ebaõnnestunud sisenemine videomängutööstusesse tõi firmale 394 miljoni dollari suuruse kahjumi. Ettevõte jõudis tagasi plussi alles aastaks 1987, mil otsustati keskenduda tugibrändide arendamisele.

Juulist septembrini on Apple müünud 14 miljonit iPadi, Google´i Nexus 7 on kaubaks läinud ligikaudu miljonil korral kuus.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles