Lugeja küsib: miks müüjad ei pane kaupa kassalindile?

Hanneli Rudi
, Tarbija24 juhataja
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
37 poes tuvastati rikkumisi kokku 47 toote puhul.
37 poes tuvastati rikkumisi kokku 47 toote puhul. Foto: Tiina Kõrtsini / Õhtuleht

«Märkasin sellist asja, et kui ma teen sisseoste üksi, siis paneb kassiir kauba lindile nii, et see sõidab lõppu välja. Aga kui olen koos mehega ja tema jääb kassa juurde ning mina lähen lindi lõppu asju pakkima, siis kassapidaja ei lase asju lindile, vaid  jätab enda kõrvale. Kokkuvõttes tuleb mehel nad kas minuni lükata või pean ma ise nende järgi küünitama. Miks nad nii teevad? Kas tõesti kardetakse, et oleme kelmidepaar, ma panen kiiresti asjad kotti ja jooksen nendega minema, kui mees maksma hakkab? » uuris venekeelse Postimehe lugeja Alexandra.

«Meil on reegel, et kõik kaubad tuleb asetada kassalindile selliselt, et need liiguks selle lõppu. Siis on kliendil neid sealt hea võtta ning kotti panna,» kinnitas Rimi pressiesindaja Katrin Bats. Ta lisas, et erand tehakse õrnade toodete osas või puhul, kui on oht, et toode võib otsapidi kassalindi vahele jääda. Näiteks ajalehed, ajakirjad, lilled, pudelid vms.

«Juhuseid, et klient pärast kassatoiminguid maksmata kaubaga ära jookseb, ei meenugi. Seega, kindlasti pole meil erireegleid puhuks, kui kassas on koos paar ühe ostja asemel,» kinnitas Bats.

Kui kliendil on kauba liikumise osas kassatsoonis erisoove, siis soovitab Rimi sellest teenindajale teada anda. Seda üsna sageli tehakse ning probleeme pole selles osas ette tulnud.

«Teenindaja lähtub kliendi mugavusest ning paneb tavaliselt kaubad kassalindile, erandiks on tooted, mis võivad lindi vahel katki minna (nt kilepiim) või kortsuda (nt ajalehed),» rääkis Selveri pressiesindaja Annika Vilu.

Prisma pressiesindaja Kadri Lainase arvates on «tegemist on kliendi enda välja mõeldud ja ette kujutatud reeglitega.»

Maxima pressiesindaja Erkki Erilaiu sõnul pannakse metallpinnale kaupu mõnikord siis, kui ostja soovib nad kohe, enne lindile sattumist, panna juba kotti. «Mõnikord pannakse ka selliseid esemeid, mis võiksid näiteks lindil teiste kaupadega koos keereldes kannatada saada. Mingeid reegleid sellisel tegevusel ei ole,» kinnitas Erilaid.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles