Millal saab reisija lennufirmalt hüvitist nõuda?

Siiri Erala
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Lennujaama ootesaal.
Lennujaama ootesaal. Foto: Caro / Scanpix
Lennu hilinemine ei tee rõõmu ühelegi reisijale – selle asemel, et varbad sooja rannaliiva pista, tuleb tunde veeta kõledas lennujaamas. Kas sarnaste kannatuste ja ebamugavuste eest on reisijal õigus lennufirmalt hüvitist nõuda?

Lühike ja lihtne vastus sellele küsimusele on ei – lennu hilinemise korral ei ole reisijal õigus nõuda hüvitist. Küll aga on reisijal õigus hoolitsusele ehk kui lend väljub rohkem kui paar tundi hiljem.

Hoolitsuse all mõeldakse piisavat toitu, kahte telefonikõnet ja muud sarnast. Kui lend lükatakse järgmisele päevale, siis on reisijal õigus ka tasuta majutusele. Pikemal hilinemisel võib reisist ka loobuda ja siis peab lennufirma piletiraha tagastama.

Ei lubata lennukile

Samas võib juhtuda, et lennule on broneeritud rohkem pileteid kui on istekohti ja reisija ei pääse seetõttu lennule. Sellises olukorras on reisijal lisaks piletiraha tagastamisele või reisi ümberkorraldamisele õigus ka hüvitisele.

Hüvitise suurus sõltub lennu ja ooteaja pikkusest ning võib ulatuda 1955 kroonist 9388 kroonini.

Lisaks kehtib ka sellisel juhul õigus toitlustamisele, telefonikõnedele, majutusele ning transpordile majutuskohta ja tagasi.

Lend tühistatakse

Tühistamisel peab lennufirma tagastama piletiraha või pakkuma muid võimalusi sihtkohta jõudmiseks. Samuti kehtib ka siin õigus hoolitsusele.

Hüvitise nõudmise õigus sõltub lennu tühistamise asjaoludest – mis oli tühistamise põhjuseks ja kui varakult reisijaid teavitati. Erakorraliste asjaolude, näiteks ilma, ootamatute rikete või streigi tõttu tühistatud lennu korral hüvitise nõudmiseks alust ei ole.

Kõikidel eelmainitud juhtudel ehk igal reisijal, kes jäetakse lennukist maha, kelle lend tühistatakse või keda puudutab pikem lennu hilinemine, on õigus infole. Reisija peab registreerimislauast või lähteväravast saama kirjaliku teatise, milles on märgitud hüvitise maksmise ja abi andmise eeskirjad.

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles