Üle kolmandiku inimestest ostab endiselt kõike, mis meeldib

Marina Lohk
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Foto: Caro / Scanpix

Viru keskuse juhatuse liige Ants Vasar rääkis tänasel pressikonverentsil, et inimeste ostujõud pole kuhugi kadunud - hinnad on alanenud ning paljud ostavad jätkuvalt kõike, mis neile meeldib.


Tänu hindade alanemisele on inimeste raha väärtus viimase poole aasta jooksul Vasari sõnul kasvanud. 38 protsenti Viru keskuse külastajatest ostab Turu-Uuringute ASi uuringu kohaselt jätkuvalt kõike, mis neile meeldib.

Samal ajal on jaemüüjate kampaaniad agressiivsemad ja pakkumised muutunud atraktiivsemaks, tõdes Vasar.

Samuti märkis Viru keskuse juht, et on lootust, et positiivsed otsused riigi tasandil võivad jaekaubanduse olukorra parandamisel abiks olla. Näiteks annab turistidelt saadavale käibele tema sõnul oluliselt juurde see, et Tax Free piir on alandatud 2500 krooni pealt 2000 krooni peale.

Kuigi suur osa tarbijatest vaatab praegu hinda ning 71 protsenti väldib Turu-Uuringute ASi uuringu kohaselt juhuoste, on Vasara arvates kätte jõudnud taas aeg, mil ostukeskkond ja teenindus määrab selle, kus inimene oma raha tahab kasutada.

«Tarbija seisukohalt on praegune majanduse olukord positiivne - iga keskus ja kauplus võistleb nende tähelepanu eest, soovides paakuda parimat ning kokkuvõttes tõuseb klient jälle ausse, olles teenindajatele esmatähtis,» leidis Vasar.

83 protsenti vastanutest otsib enda sõnul ostude juures eelkõige kvaliteeti, nii kergelt enam kõike Vasari sõnul ei osteta. Samas pole kadunud ostukäitumine, et n-ö enese premeerimiseks ja meeleolu tõstmiseks asju osta: 50 protsenti vastajatest ostavad vahel asju meeleolu tõstmiseks.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles