Oma viga tunnistanud Eesti Energia nõuab ikkagi majaomanikult viivist

Hanneli Rudi
, Tarbija24 juhataja
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Elektriarved jätkavad üllatamist.
Elektriarved jätkavad üllatamist. Foto: SCANPIX

Tallinnas Pirita-Kosel elav Aivar tasus aasta lõpus Eesti Energia poolt talle saadetud arve, kuid sai hiljem ootamatult teada, et on sellegipoolest ettevõttele võlgu. Ettevõte tunnistab oma viga, kuid nõudis täna pärast esialgse artikli ilmumist  kliendilt ikkagi viivise tasumist.

«Teatasin kogu aeg oma elektrinäitu SMSi teel ja saatsin selle ka 31. detsembril ära,» rääkis Tarbija24 poole pöördunud Aivar. Eesti Energia saatis talle SMS teel ka arve 118.24 eurole, mille ta kohe tasus. Tõsi küll, jaanuari alguses meilitsi saadetud arves oli 118 saanud 119. «Aga see vahe oli nii väike, et ma ei pannud seda tähele,»

Suur oli mehe üllatus, kui veebruaris tema e-postkasti jõudnud arvel oli kirjas, et tegelikult oleks ta pidanud detsembrikuu eest maksma 174.73 ning seetõttu tuleb tal maksta viivist. Ka polnud selles arves mingit viidet sellele, et SMS-arve oli vale.

«Ma ei ole kunagi arveid tasudes viivitanud ja alati maksnud koheselt arve ära samal päeval pärast selle saamist SMS-iga. Pean Eesti Energia käitumist kahetsusväärseks, minu ees ei ole isegi vabandatud,» oli mees pahane.

 «Meiepoolse eksituse tõttu sai klient SMSi teel eksitava info arve suuruse kohta,» tunnistas Eesti Energia pressiesindaja Eliis Vennik.  Nimelt oli SMSiga saadetud arves märgitud summa väiksem, kui oli tegelik kulu. Õige summa saadeti kliendile hiljem e-kirjaga edastatud arves.

«Vabandame kliendi ees tekitatud ebamugavuste pärast. Kuna klient tasus parimas usus SMSis mainitud summas arve, siis tühistame viivisenõude ning kliendil tuleb tasuda vaid tegelikult tarbitud elektri eest maksmata jäänud summa,» kirjutas Vennik. Ta kinnitas, et tegu on üksikjuhtumiga ning probleemiga, mis ei puudutanud suuremat hulka meie klientidest. «Ent meil on väga kahju, et selline olukord tekkis,» möönis ta.

Viga meie, makske teie

Täna, pärast artikli ilmumist võttis Eesti Energia lõpuks kliendiga ühendust. «Jaanuarikuu alguses saatsime klientidele eksitavaid vastussõnumeid. Sõnumiga edastasime ainult võrguteenuse maksumuse. Paraku oli seegi ühe euro võrra väiksem kui tegelik summa,» teatas ettevõtte klienditeenindus. Samas kirjas on ka välja toodud, et klient peab ikkagi maksma viivist.

«Palume vabandust segaduse pärast ja loodame Teie mõistvale suhtumisele,» seisab kirjas, mille lõpus on lause: «Meeldivat koostööd soovides».

«Eesti Energia sai valitud lepingu jätkamisel eelkõige  seetõttu, et arve summa sai koheselt pärast SMS-i saatmist teada. Paraku on ka see teenus kadunud, kuigi algselt lubati selle teenuse jätkumist,» oli mees nördinud.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles