Eesti õllehiid solvus väikse pruulikoja peale

Liis Velsker
, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Õllebaar Pudeli välisuksel olev silt.
Õllebaar Pudeli välisuksel olev silt. Foto: Pudeli Facebooki profiil

Eesti õllehiid Saku avaldas brändi Originaali Facebooki profiilil postituse, milles justkui tervitati uut käsitööõlle pruulikoda Põhjala Brewery, kuid tunti samas pahameelt nende lokaali uksel rippuva sildi üle.

Saku Originaali postituse alguses tervitati uusi tegijaid Eesti õllemaastikul. «Esimese hooga on valmis saanud porter «Öö», tulemas on veel «Topeltnelson» ja ale «Rukkirääk». Soovitame!» algas postitus.

Saku Originaali postituse lõpus seisid aga järgmised read: «Uut õlle saab maitsmiseks osta õllelokaalidest Põrgu, Möku ja Pudel. Selle viimase koha puhul tasub natuke ettevaatlik olla. Uksel olevate hoiatussiltide põhjal otsustades on tegemist mingite suhteliselt radikaalsete tüüpidega, kes vihkavad ja eitavad kõike, mis vähegi vastuolus nendi endi tõekspidamistega. Nii et kui oled juhtumisi gei, neeger, venelane, vasakukäeline vms, helista igaks juhuks ette ja uuri, kas sa ikka sobitud nende kundeks. Koht ise näeb muidu lahe välja.»

Nimelt pahandas Saku Originaali Facebooki konto haldajat õllebaari Pudel välisuksel rippuv silt «Sakuvaba tsoon».

Saku Õlletehase kommunikatsioonijuht Kristiina Tamberg kommenteeris: «Nii nagu ka viidatud postituses kirjas, tervitab Saku Õlletehas uut käsitööõlle tootjat – õlleturgu rikastav uus tegija on meie meelest igati teretulnud.»

«Kõnealune vestlus toimus Saku Originaali kui ühe brändi Facebooki kontol, mitte Saku Õlletehase korporatiivsel kontol,» täpsustas Tamberg. Tema sõnul on meedias üles võetud osa sellest postitusest Saku Originaali kui ühe brändi stiilis kirjutatud kommentaar, mis tundis huvi, miks ripub pubi uksel silt «Sakuvaba tsoon».

«Lähtume ise sellest ja tahame loota, et teisedki tootjad kasutavad enda reklaamiks positiivset ja teisi mitte halvustavat reklaamikeelt. Nagu Facebookis toimunud vestlusest näha, rääkisid meie tootejuht ning Põhjala esindaja selle teema omavahel sõbralikult lahti ning sellega on juhtum lõpetatud,» lisas Tamberg.

Saku Originaali postituse all põhjendas baari uksel olevat silti ka Põhjala Brewelry eestvedaja Enn Parel: «Pudeli uksel on selle tõttu kirjas Sakuvaba tsoon, et kliendid ei küsiks «a teil muidu orikat on vää?» või «onko teillä sakua». Ja Pudelisse on kõik inimesed alati teretulnud sõltumata usutunnistusest, rahvusest, seksuaalsest orientatsioonist või poliitilistest tõekspidamistest, küll aga ei müüda seal teatud tüüpi õlut, kuna seda müüakse nagunii igal pool.»

Ta lisas järgmises postituses: «Loodame, et uusi tegijaid tuleb aina rohkem ja rohkem päevavalguse kätte ning Eesti õllekultuur saab uue hingamise. Oleme omalt poolt alati valmis kõiki nõu ja jõuga abistama, et ühiselt käsitööõlle asja ajada, kuna me armastame õlut, mitte massiivse reklaami ja kraanirahade abil üles haibitud õllesarnaseid tooteid.»

8. veebruaril oli baar juba Facebookis oma klientide ees vabandanud. «Vabandame kõigi ees, kes sellest sildist end puudutatuna tunnevad. Meie jaoks sümboliseerib Saku vald täna seda, mis Eesti õllemaastikul valesti on. See on üldnimetus, kuhu alla kuuluvad ka teised Eesti Õlletootjate liidu liimed (kolm firmat, kes kontrollivad 90 protsenti turust). Kui Saku vald lõpetab väiketootjate vastase lobby ja teeb kasvõi ühe õlle, mis ei ole toodetud mitte rahateenimise, vaid õllekultuuri arendamise eesmärgil, lubame, et võtame sildi kohe maha.»

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles