Estonian Air nõudis pagasi hüvitamiseks vanu riideid

Tiina Kaukvere
, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Pagasi laadimine.
Pagasi laadimine. Foto: Toomas Huik

Pagasita jäänud reisija jõudis endale juba uued riided osta, kui Estonian Air tema kohvri üles leidis. Estonian Air teatas esialgu, et tal ei ole kohustust ostetud riiete eest hüvitist maksta, kuna reisija ei ole neid riideid, mille asemel ta uued ostis, firmale üle andnud.

Mullu juulis avastas reisija Tallinna lennuväljal, et tema pagas on kaduma läinud. Klient lendas mitme lennufirmaga, millest viimane lend oli Estonian Airiga. Reeglite järgi vastutab pagasi kadumise eest viimane vedaja.

Tarbijal tuli pagasis olnud riiete asemel uued osta, selgub tarbijakaebuste komisjoni otsusest. Kui aga ostud juba tehtud olid, selgus, et lennufirma leidis pagasi üles.  

Reisija nõudis tehtud kulutuste eest Estonian Airilt 930 eurot, mis on kompensatsiooni maksimaalne piirsumma, seisab komisjoni otsuses.

Samas kinnitas Estonian Air tarbijakaebuste komisjonile, et ei ole kohustatud pagasi kaotuse eest maksma, sest reisija ei ole neid riideid, mille asemele ta ostis uued, Estonian Airile üle andnud. Samuti arvas Estonian Air, et nõue on liiga suur ja reisija oleks saanud uued esemed 70 euro eest.

Tarbijakaebuste komisjon leidis, et säärane väide on alusetu, kuna Estonian Air ei teadnud ju, mis kaotsiläinud pagasis oli. Samuti on komisjoni hinnangul ebaõige väide, et hüvitamiskohustus tekib siis, kui reisija annab üle pagasis olnud esemed.

Lisaks ei ole lepinguline hüvitamiskohustus suunatud mitte asjade asendamisele, vaid asjade puudumisest tingitud kahju hüvitamisele. Seega on hüvitis suunatud just sellele, et tarbijal on õigus saada kompensatsiooni kulude osas, mille tarbija tegi seoses sellega, et tal ei olnud võimalik pagasis olnud asju kasutada.

Kohvrile eristuv pael

Kuna tarbijale tekkinud kulud olid tõendatud 450 euro ulatuses, leidis komisjon, et Estonian Airil tuleb see reisijale hüvitada.

Estonian Airi meediaesindaja Ilona Eskelinen ütles, et juhtum on tänaseks lahendatud.

«Kohvrite hilinemist ja kadumist tuleb aeg-ajalt ette ja iga juhtumit käsitletakse eraldi,» rääkis Eskelinen.

Ta selgitas, et pagasi kahjustamisel, hilinemisel või kadumisel peab reisija esitama lennuettevõtjale kirjaliku kaebuse.

Kadunud pagasi hüvitamiseks võetakse vastu avaldusi 21 päeva möödumisel alates reisija saabumise kuupäevast.

«Esialgset kompensatsiooni makstakse reisijatele, kelle pagas ei ole saabunud 24 tunni möödumisel alates reisija saabumisest,» kinnitas Eskelinen.

«Kahjunõuet esitades tuleb avaldusele lisada oste tõendavad originaalkviitungid, mille alusel lennufirma kompenseerib kulutused, mida peab mõistlikeks,» lisas Eskelinen.

Kadunud kohvreid aitab kiiremini leida ja inimeseni toimetada see, kui oma kohvrile mingi eristuv pael kinnitada.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles