Valudes patsient jäi hilisõhtul suurhaigla EMOs abita

Hanneli Rudi
, Tarbija24 juhataja
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Põhja-Eesti Regionaalhaigla.
Põhja-Eesti Regionaalhaigla. Foto: Stanislav Moshkov / Õhtuleht

Pärast mandlioperatsiooni tugevate valude käes kannatanud naine pöördus Põhja-Eesti Regionaalhaigla erakorralise meditsiini osakonda, kuid  jäi loodetud abita. Haigla hinnangul käitus naisega suhelnud EMO vastuvõtutöötaja valesti.

«Päeval konsulteerisin perearstiga ning valu suurenedes palus ta minna EMOsse,» meenutas Liisa esmaspäeva õhtul toimunud vahejuhtumit. Seitse päeva varem oli ta käinud mandlioperatsioonil ning sellest ajast saadik oli ta maadelnud valuga.

Umbes kella kümne ajal õhtul pöördus ta Põhja-Eesti Regionaalhaigla erakorralise meditsiini osakonda, kus tal soovitati tulla järgmise päeva hommikul kell 9, kuna öösel pole haiglas arsti. 

«Siis palusin sõbrannal helistada 112 numbril, sest ma ise ei saa enam peaaegu üldse rääkida, kuna rääkimine põhjustab meeletut valu. Sealt vastati hämminguga, mis mõttes mind saadeti EMOst ära ning soovitati koduse ravi saamiseks pöörduda perearstiliini numbril 1220,» kirjutab  naine. 

Naisega kaasas olnud sõbranna helistas perearsti infonumbril, kus talle öeldi: «Mida ma nüüd tegema pean? Kas te ei oska siis õigel kella ajal arstile minna?». Vastuse peale, et perearst on Lõuna-Eestis, öeldi vihaselt, et ei osata midagi teha ja kõne katkestati.

Seejärel helistas sõbranna nr 112 ja uuris, kas oleks võimalik minna abi saamiseks Keila kiirabi vastuvõttu, mis on naise kodule kõige lähemal. Häirekeskuse dispetšeri kinnitusel olevat ta kõik vajaliku ära vormistanud ning naised sõitku ainult kohale. 

Teel Keilasse võttis nendega ühendust Keila kiirabi esindaja.  «Tuli üks õiendav jutt, et mida me teha saame, minge Mustamäele, küll seal aitavad, neil pole vahendeid jne, » meenutab naine telefonikõnet. Küsimusele, kes  siis üldse aidata oskab, kui alles tuldi abi saamata  Mustamäelt, vastas kiirabis töötav naisterahvas: «Mis ma siis tegema pean, tampooni suhu toppima vä?»

«Mõni sekund hiljem helistas 112 teenindaja ning küsis, kas oleme abi saanud. Talle kõik ära rääkides ei osanud ta muud kosta, kui soovitas uuesti helistada, kui peaks halvemaks minema.»

Põhja-Eesti Regionaalhaigla pressiesindaja Inga Lille sõnul pöördus patsient haiglasse esmaspäeva õhtul kella kümne ajal. «Kahetsusväärselt ei jõudnud patsient triaažiõe ega arsti vastuvõtuni, kuna registratuuri töötaja soovitas patsiendil haiglasse tagasi tulla järgmise päeva hommikul, kui haiglas on kohal nina-kõrva-kurguarst,» kirjutas Lill.

Ta lisas, et otsuse, millist abi patsient vajab, võtab vastu triaažiõde. Vajadusel konsulteerib õde sel teemal valvearstiga ning seda otsust ei saa teha klienditeenindaja. «Kuna klienditeenindaja ületas sellise käitumisega oma volitusi, siis on talle määratud karistuseks hoiatus,» teatas Lill.

 Liisa pöördumisel oleks patsiendi pidanud üle vaatama kõigepealt triaažiõde ning seejärel erakorralise meditsiini arst.

Keila kiirabi brigaad allub samuti Põhja-Eesti Regionaalhaiglale. Lille sõnul selgus kiirabitöötajaga vesteldes, et ta tõepoolest helistas häirekeskuse poolt edastatud numbril, et juhtumit täpsustada. Töötaja sõnul ta kindlasti vastajaga kirjeldatud stiilis ei suhelnud.

Pressiesindaja sõnul pöördus patsient haiglasse taas teisipäeva hommikul, kui LOR-arst ta üle vaatas ning andis ravisoovituse ja vormistas digiretsepti.

Perearsti infotelefoni 1220 juhataja Külli Friedmanni sõnul helistas abivajaja sõbranna nende telefonil PERHi EMO osakonnast ning seetõttu oli väga suur taustamüra. Ka kinnitas ta, et naiselt uuriti, kas ta on perearstiga konsulteerinud. «Meie vastaja emakeel on vene keel ja see suur taustamüra oli taga, aga ma ei oska öelda, kuidas neil selline emotsioon tekkis,» kommenteeris Friedemann naise väidet, nagu oleks nendega pahaselt suheldud. Ta lisas, et kõnet mitte ei katkestatud, vaid see katkes.

Friedemann kuulas kõnealuse jutu ka ise üle ning suhtles ka patsiendiga, kel naise kinnitusel infotelefonile etteheiteid ei ole.

Regionaalhaiglas on kõrva-nina-kurgu (LOR) valvearst kella 8-20 pidevalt haiglas kohal ning alates kella 20st kuni hommikul kella 8.00 on LOR-valvearst väljakutsevalves. See tähendab, et vajadusel konsulteeritakse arstiga telefoni teel või kutsutakse ta kriitilises ja raskes seisundis patsientidele abi osutamiseks haiglasse. Kergemate terviseprobleemidega patsientidele osutavad abi erakorralise meditsiini arstid. Nädala lõpus (reedel, laupäeval ja pühapäeval) on LOR-valvearst haiglas kohal ka öösel kella 20.00-8.00. Lille sõnul palub regionaalhaigla patsiendilt vabandust.

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles