Teenindajad kiidavad end tunnustuse nimel ise

Tiina Kaukvere
, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Foto: Repro

Sada enim kiidetud ettevõtet võivad kampaania «Kiida teenindajat 2013» raames oma uksele kleepida sildi «Kliendid kiidavad». Selle nimel on mõnes ettevõttes hakanud end tubli töö eest tunnustama ka teenindajad ise.

Ettevõtteid saab kampaania raames kiita telefonitsi, SMSiga, jättes kiidusõnad temaatilistesse postkastidesse või kirjutades veebilehele heateenindus.ee, kus on juba praegu esile toodud sada kõige enam kiitust saanud ettevõtet.

Kiituse nimel näevad vaeva paljud, kuid samal ajal kui osa teenindajatest püüab oma tööga klientidele silma jääda, on teised asunud end hoopis ise kiitma. Näiteks kiidetakse ohtralt Kiviõlis asuvat Maxima kauplust, kuid kiituse sisu on sageli üks: «Mulle meeldib teenus maxima Kiviõli.»

Maxima teab probleemist

Maxima avalike suhete juht Erkki Erilaid kinnitas, et asutuses on probleemist räägitud. «Kindlasti on nii korraldajate kui kõigi osalejate huvides tagada aus hääletussüsteem,» rääkis Erilaid. «Läbiviijad kinnitasid, et kõik postitused, mis tunduvad kahtlased, kõrvaldatakse.»

Hea Teeninduse juhtimiskonverentsi projektijuht Kati Kreis kinnitas, et sel aastal avalikustati ettevõtete ja nende teeninduspunktide kiitused esimest korda, et kogu üritus oleks võimalikult läbipaistev.

Kui veebilehele kiitust kirjutada, küsitakse ka kiitja e-posti aadressi. «Üks meie inimene jälgib, et keegi ei teeks rumalat nalja. Kui ühelt aadressilt laekub konkreetsel ajahetkel mingile organisatsioonile palju kiitusi, siis ta kustutab neid ja jätab alles vaid ühe,» rääkis Kreis.

Kõige enam kiidetud ettevõtted olid eilseks Olympic Casino Narva ja Pärnu kasiinod, Araxese alkoholipood, Euronicsi tehnikakauplus, restoran Basiilik ja Jõgeva Maxima.

Kiiduarvuti teenindussaalis

Olympic Casino personaliarenduse direktor Häli Siimaste kinnitas, et nende kasiinode tagasiside tõsiseltvõetavuses ei ole põhjust kahelda. Nimelt on Olympic paigaldanud igasse kasiinosse internetiühendusega arvuti, kus klient saab soovi korral hinnangut anda. «Kuna klientidel on võimalik teeninduskohas kohe oma emotsioon edasi anda, siis sellest võib ka olla tingitud tagasiside rohkus, võrreldes mõne teise teeninduskohaga,» arvas Siimaste.

Samamoodi võimaldab klientidel kohapeal elektroonilist tagasisidet jätta restoran Basiilik, kus kiidetakse kümneid kordi teenindajat nimega Getter. «Getter on meie pikaaegne teenindaja ja ta on tõesti väga särav ja tubli. Ma julgeks isegi öelda, et ta on Eesti kontekstis fenomen,» kiitis Basiiliku juhataja Urmo Jürimäe.

«Kampaania eesmärk ei ole tegelikult edetabelit tekitada. Eesmärk on üles kutsuda märtsikuu jooksul märkama head teenindust ja seda kiitma,» selgitas Kreis. Ta nentis, et tuleval aastal märki «Kliendid kiidavad» enam tõenäoliselt vaid kiituste arvu põhjal ei jagata.

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles