Minister algatas autokoolide võimaliku hariduspettuse tõttu järelevalve

Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Õppesõiduautod libedarajal Männikul.
Õppesõiduautod libedarajal Männikul. Foto: Mihkel Maripuu / Postimees

Haridus- ja teadusminister algatas täna järelevalve kahe autokooli tegevuse üle, mis 19. märtsi Postimehes ilmunud info põhjal ei täida autokoolile esitatavaid nõudeid.

Järelevalve viiakse läbi koostöös maanteeametiga. Konkreetsel juhul pole tegu lihtsalt hariduse kvaliteedi küsimusega, vaid potentsiaalse hariduspettusega, mis võib halvendada üldist liiklusohutust. Kontrollitakse kahte autokooli – Stalker Autokool ja MG Autokool. Maanteeametist osaleb järelevalve läbiviimisel järelevalveosakonna esindaja.

Postimees kirjutas, kuidas osa autokoole ei täida B-kategooria autojuhtide lõpp­astme koolituse õppekava. Tehakse küll libedasõidu koolitus, kuid olemata jääb kahest sõidutunnist koosnev säästliku sõidu koolitus või kolmest õppetunnist koosnev teooriaõpe.

Postimehega jagas oma kogemust naine, kellel jäi Stalker Autokoolis saamata teooriakoolitus, ehkki firma juhatuse liige Sergei Mihhailov väidab vastupidist.

Samuti tegin katse, helistades autokoolidesse ja küsides võimalust läbida lõppastme koolitus osaliselt. MG Autokooli juhataja Tatjana Varakuta andis mõista, et automaatkäigukastiga autoga pole säästliku sõidu koolitus kuigi oluline.

Varakuta ütles hiljem, et MG Autokool viib lõppastme koolitust läbi vastavalt õppekavale. Hetkel on ta Saaremaal puhkusel. Ka kinnitas naine, et tal on eesti keeles rääkimisega raskusi.

Samas tunnistas Varakuta, et sageli on raske õpilastele selgeks teha, et säästliku sõidu koolitust on vaja. «Kui inimesele on automaatkäigukastiga džiip, siis on tal üsna ükskõik, ta vaid naerab selle sõidu peale,» ütles ta.

Tavapäraselt kontrollib autokoole kindla graafiku alusel maanteeamet, kuid ministeeriumi teatel on praegusel juhul selgunud, et õpilaste arvates ei vasta õpe sellele vaatamata nõuetele. Seetõttu pidas ministeerium oluliseks teha järelevalve ise, kaasates maanteeameti esindaja.

Ministeeriumi teatel on järelevalves võimalik kasutada erinevaid meetodeid, näiteks vestlused õppuritega, mis võimaldavad saada tegelikust olukorrast võimalikult objektiivse pildi.

Autokoolid peavad koolitusloa saamiseks esitama haridusministeeriumile kinnituse maanteeametilt, et neil on täidetud kõik esitatud nõuded. Kui autokool ei täida kinnitatud õppekava, esitab tegevuse kohta valeandmeid või on talle järelevalvete käigus aasta jooksul tehtud kaks või enam ettekirjutust, siis võib ministeerium ameti ettepanekul autokoolilt koolitusloa ära võtta.

Mullu võeti koolitusluba Kolandria Autokool OÜ-lt, sest maanteeamet avastas, et A1-kategooria mootorsõidukijuhi koolitust viis läbi õpetaja, kellel polnud A-kategooria õpetamise õigust. Pealegi puudusid autokoolil gruppidele vastavad õppesõidukid ja õppeväljak.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles