Eesti Post jooksutab klienti

Hanneli Rudi
, Tarbija24 juhataja
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Postisaadetise kättesaamine Eesti Posti käest võib osutuda üllatavalt keeruliseks.
Postisaadetise kättesaamine Eesti Posti käest võib osutuda üllatavalt keeruliseks. Foto: Teet Suur / Virumaa Teataja

Eile Eesti Postilt pakiteatise saanud Tartumaa Tõrvandi elanik Iti Müürsepp pidi täna käima kahes postkontoris paki järel, kuid tulutult, sest tema saadetis oli hoopis kolmandas kohas.

«Eile sain Tõrvandi postkontorist pakiteatise, mille peal olid ka postkontori lahtiolekuajad. Vaatsin just nende aegade järgi, et samal päeval ma pakki kätte ei saa, küll aga jõuan selle ära tuua hommikul,» rääkis Iti Müürsepp. Halva üllatusena nägi ta kohaliku postkontori uksel silti, et see on 20. märtsist kuni 2. aprillini suletud.

«Kuna teatise peal oli infotelefoni number, siis helistasin lühinumbril, et kas ma tõesti enne 2. aprilli pakki kätte ei saa,» rääkis naine. Pisukese ootamise peale ütles infotöötaja, et selle saab kätte Tartus Riia maantee postkontorist. «Sõitsin kesklinna, ootasin järjekorra ära ja kui ma pakiteatisega letini jõudsin, siis öeldi, et kõik Tõrvandi pakid lähevad hoopis  Võru tänava kandekeskusse. Aga vaevalt, et ma täna enam sinna jõuan,» on naine pahane.

Kesklinna postkontori töötaja selgituse kohaselt olevat neil paljud töötajad haiged ja Tõrvandi töötaja komandeeriti sinna appi. «See võib ju  nii olla, aga see ei õigusta vale info andmist,» on naine nördinud. Seda enam, et see pole tal mitte esimene kord, kus tal jääb sel põhjusel pakk loodetud ajal saamata.

«Vahepeal oli Tõrvandi postkontor lahti sellistel aegadel, et tööl käival inimesel polnud lootustki sinna jõuda. Käisin siis uurimas, kas oleks võimalik minu nimele tulevad pakid suunata kohe Võru kandekeskusse, mis jääb tee peale, aga öeldi ei,» rääkis Müürsepp.  Talle kinnitati Eesti Postist, et selline võimalus põhimõtteliselt puudub ja kui ta aadress on Tõrvandil, siis ei tule kõne alla selline variant, et tema pakid saabuksid linna.

«Nii et põhimõtteliselt Eesti Post diskrimineerib mind minu elukoha alusel,» tõdes naine.

Inimlik eksitus

«Saadetise kättesaamisest teavitav teatis aga oli trükitud juba 18.03 ning kirjakandja viis selle kliendile 19.03. See on põhjus, miks klient sai paki asukoha kohta eksitava info,» ütles Kadri Tonka Eesti Postist.

Infotöötaja suunas naise valesse postkontorisse firma esindaja sõnul kogemata, kuna tegemist oli rahvusvahelise lihtmaksikirjaga, millel puudub saadetise number, siis ei olnud klienditeeninduskeskuse teenindajal võimalik kontrollida saadetise täpset asukohta. «Kuna lähim postkontor on Riia maanteel asuv kesklinna postkontor, eeldas teenindaja, et pakk on seal ning andis kliendile ekslikult valeinfot,» rääkis postifirma esindaja.

Tonka sõnul oli algselt planeeritud, et Tõrvandi postkontor on suletud töötaja puhkuse ajal 25.03–2.04 ning sellest teavitati kliente juba veebruari lõpus. Kuna hetkel on Eesti Posti Tartu piirkonnas palju haigestunuid töötajaid, siis tuli Tõrvandi postkontori ootamatult sulgeda juba eile. Sealne töötaja läks appi Tartu kesklinna postkontorisse, kus on praegu haiguslehel neli töötajat. «Pidime tegema valiku, kas sulgeda ajutiselt Tõrvandi või jätta teenindamata Tartu kesklinna kliendid. Võrreldes klientide hulki ning teenindatavaid mahtusid, oli otstarbekam sulgeda Tõrvandi postkontor,» põhjendas Tonka firma otsust.

Tonka sõnul on Tartu piirkondliku postkontori juhataja kliendi ees vabandanud ning olukorda selgitanud. «Loodame, et haiguste hooaeg saab kevadega peagi lõpu ja taolised erandlikud juhtumid ei kordu,» lisas ta.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles