Lugeja küsib: miks nõuavad lennufirmad tänapäeval veel check-in-i?

Hanneli Rudi
, Tarbija24 juhataja
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Estonian Airi check-ini-i automaat Tallinna lennujaamas.
Estonian Airi check-ini-i automaat Tallinna lennujaamas. Foto: Toomas Huik / Postimees

«Miks tänapäeval üldse vaja enne lendu teha check-in-i, kuna seda saab ju ära teha märksa varem ära teha. Easy Jetis  saab check-in-i teha 30 päeva varem, Ryanairis 10 päeva. Ma jõuan selle aja peale äragi surra. Paljud firmad ei tahagi enam, et inimesed nende leti juurde tuleksid end lennule registreerima, vaid lasevad selle ära teha internetis või spetsiaalses automaadis. Milleks seda siis üldse vaja on?» soovib usin lennureisija teada.

Vastab Tallinna lennujaama pressiesindaja Lauri Linnamäe.

Sellel on põhimõtteliselt kaks põhjust - mass ja julgestus.

Mass on igal pool lennunduses kriitilise tähtsusega, ehk siis lennuki meeskonnal on vaja mingi ajavaruga teada, kui palju inimesi ja pagasit peale tuleb. Näiteks kui lennukile tulnud inimeste pagasi mass läheb liiga suureks, saab vajadusel organiseerida muist pagasit sihtkohta teiste vedudega, see nõuab oma aja. Teiselt poolt, kui ikka poolteist tundi enne lendu selgub et 30 inimest jääb tulemata, saab meeskond tankida lihtsalt vähem kütust, et mitte sadu kilosid ilma asjata mööda taevast ringi  vedada, sest nii on lihtsalt säästlikum.

Julgestuse poolelt on asi lihtne, ikka on vaja teada, kes su lennule tulevad. Kasvõi selleks, et jagada istekohad nõuete järgi, näiteks et avariiväljapääsu juures ei istuks lapsed jne.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles