Mida teha, kui kaup on kassas märksa kallim kui riiulis? (1)

Hanneli Rudi
, Tarbija24 juhataja
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Komplekti hind Prisma riiulis.
Komplekti hind Prisma riiulis. Foto: Lugeja pilt

Ühest pealinna Prismast voodipesukomplekti osta soovinud naine avastas üllatusega, et kassas nõutakse talt selle eest märksa suuremat summat. Tarbijakaitseameti kinnitusel pole pood sellisel juhul kohustatud odavama hinnaga müüma.

«Läksin Lasnamäe Prismasse ja tahtsin osta voodipesukomplekti. Ootamatult selgus, et teel riiulist kassani on toode pea seitsme euro võrra kallinenud,» rääkis Tarbija24 poole pöördunud naine. Kassapidaja sõnul võis tegu olla mõne kampaaniahinnaga, mis on jäänud õigel ajal muutmata, kuid ostja kinnitusel on erihinnad selles poes tavaliselt ekstra ära märgitud ning teist värvi. «Kas mul on õigus nõuda, et ma saaksin selle kauba odavama hinnaga?» soovis ta teada.

«Tarbijal on sellisel juhul õigus nõuda vaid kaupluselt kauba tagasiostmist ehk õigus tootest loobuda ja selle eest raha tagasi saada,» kinnitas tarbijakaitseametnik Kadri Paul. Ta kinnitas, et seaduse järgi ei ole kauplejal kohustust müüa toodet müügisaalis esitatud hinnaga, kuigi hea tava kohaselt peaks see nii olema. «Siiski on üha rohkem ettevõtjaid hakanud head tava järgima ning hüvitavad tarbijale hinnavahe,» sõnas Paul.

Prisma müüb odavama hinnaga

«Uurisime antud juhtumit ning tõepoolest oli riiulis sattunud kauba ette vale hinnasilt,» tunnistas Prisma esindaja Silver Sägi. Ta selgitas, et antud toode oli hiljuti lõppenud kampaanias ning hinnasiltide vahetamise käigus sattus riiulisse hinnasilt, kus peal oli endiselt kampaania hind. «Tunnistame täielikult oma viga ning kinnitan, et tegemist oli inimliku eksituse, mitte tahtliku tegevusega. Vabandame väga kliendi ees selle kahetsusväärse juhtumi pärast,» sõnas ta. Poeesindaja palus kliendil pöörduda Lasnamäe Prisma infoletti, kus talle makstakse hinnavahe kinni.

Kui hind kassas erineb hinnasildil kirjutatust, siis on kliendil Sägi sõnul  alati õigus saada kaup selle hinnaga, mis hinnasildil riiulis kirjas oli.

Tänavu on hinnaerinevuste tõttu tarbijakaitseameti poole pöördutud 19 korral. Möödunud aastal oli neid 78.  Tarbijakaitseamet kontrollib pöördumiste alusel kaupluste saali- ja kassahindu. Kui kontrolli tulemusel selgub, et kaupluses on tegemist hinnaerinevusega, siis saab amet alustada menetlust.

 Pauli sõnul konkreetseid kaupu, mille puhul esineb hinnaerinevusi enim, välja tuua ei saa. «Küll aga võib öelda, et hinnaerinevusi on enim kaupluste sooduskampaaniate alguses ja lõpus, kui jäetakse sildid vahetamata. Näiteks kui sooduskampaania on juba läbi, kuid kaubal on saalis veel soodushind tavahinna asemel,» tõi ta näite.

Kommentaarid (1)
Copy
Tagasi üles