Hallitanud jogurti avastaja manitseb inimesi ettevaatlikkusele

Liis Velsker
, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Hallitanud LaCrema jogurt.
Hallitanud LaCrema jogurt. Foto: Erakogu

Tarbija24 lugeja Teevi avastas LaCrema jogurtit avades, et see on enne säilivusaega hallitanud ning manitseb nüüd inimesi ettevaatlikkusele.

Teevi kinnitab, et säilivusajani oli topsi avamisel aega veel kolm päeva. «Jogurti ostsin 19. märtsil, sööma asusin seda 23. märtsil, säilivusaeg topsil oli aga 26.03,» selgitas ta. Teevi pöördus jogurtiga ka tootja Tere ning müüja Rimi poole.

Tere vabandas viisakalt tekkinud ebameeldivuste pärast ja teatas Teevile, et nad kontrollisid säileproovi laboririiulilt, mis oli visuaalselt ja organolepitiliselt korras. Lisaks teostas Tere mikrobioloogilised analüüsid, mille tulemused pidid selguma viie päeva pärast. Tere lubas üle vaadata ka Ülemiste Rimi külmaleti.

«Tasub olla ettevaatlik, kui jogurtitopsi avate ja sööma asute,» rõhutas naine.

Tere Asi turundusdirektor Alar Pink möönas, et kliendile on vastus antud ja palju neil enam lisada ei ole. Samuti pole alust kahelda antud jogurtipartii kvaliteedis.

«Selleks, et toote kvaliteediprobleemidele varakult jälile jõuda, tehakse toodetest analüüsid hallitusele ja teistele mikrobioloogilistele näitajatele tootmispäeval. Samuti jätame endale kontrollproovidena igast partiist mõned topsid säileriiulile, et oleks võimalik ka tarbija pretensioonide korral hiljem tooteid uuesti üle kontrollida,» selgitas ta.

Antud partii analüüsid olid korras nii tootmispäeval kui ka kordusanalüüsile saadetud kontrolltopside puhul. «Tere ASil on olemas toimiv kvaliteedi kontrollisüsteem ning kui ka vigu protsessis või tootes avastatakse, võetakse tarvitusele meetmed, et vigased tooted kaubandusvõrgust kõrvaldada,» toonitas Pink.

Temperatuur on oluline

Üksikute toodete hallitamine või riknemine võib Pingi hinnangul olla tingitud väga paljudest teguritest. Temperatuur ladustamisel, transpordil ja kaupluste müügilettides on toodete kvaliteedi säilitamisel üks olulisemaid tegureid.

«Meil on väga kahju antud juhtumi pärast ning mõistagi oleme valmis kliendile andma uue toote riknenud jogurti asemel,» palus ka Rimi kommunikatsioonijuht Katrin Bats vabandust.

«Saame siinkohal kinnitada, et Rimi külmlettide üle teostatakse pidevalt seiret, et nende temperatuur vastaks nõuetele. Samuti pole meieni jõudnud ühtegi teist sarnast teadet ehk siis võib arvata, et tegemist on üksikjuhtumiga. Puhul, kui jogurt oleks riknenud külmaahela katkemise tõttu, siis oleks sarnaseid kõrvalekaldeid ka teistel sama partii toodetel, mis liikusid sama transpordiga või olid samal riiulil,» rääkis ta.

Rimi arvab, et hallituse tekke põhjustas pigem peaaegu nähtamatu mikropragu pakendil, mis võis tekkida erinevatel põhjustel. See võis olla juba algselt pakendil ning jäi tootmises märkamatuks. Samuti võis tekkida kahjustus toote transportimisel või müügietapis teenindaja või mõne teise kliendi poolt. Hallituse jogurtil tekitas pigem asjaolu, et ühel neist põhjustest polnud selle kaas enam hermeetiliselt suletud.

«Paraku on päris täpselt seda hetkel võimatu tuvastada, aga oluline on see, et taolisi juhtumeid ei esine väga sageli,» lisas Bats.

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles