E-riigi keerukus üllatas kogenud juristi

Hanneli Rudi
, Tarbija24 juhataja
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Foto: SCANPIX

Riigiportaali eesti.ee poolt saadetud vastus üllatas ning tegi nõutuks vandeadvokaat Taivo Ruusi, kes igapäevaselt on harjunud keerulisi tekste lugema.

«Lp Sihtasutus Rotalia Fond (90011177) esindusõiguslik isik. Selleks, et kinnitada aadressile <90011177@eesti.ee> saabuvaid e-kirju. Sisestatud edasisuunamisaadressi aktiveerimiseks sisestage käsitsi aktiveerimisvõti SDKRHsvA aktiveerimisvõtme väljale. Probleemide tekkimisel palume saata e-kiri aadressil rik.ekanded@just.ee.Edukat kasutamist!» Just sellise vastuse sai Taivo Ruus, kui püüdis sihtasutus Rotalia Fondi esindajana suunata edasi selle MTÜ @eesti.ee aadressil laekunud kirju.

Ruus kirjutab oma vastuses, et  kirja esimene lause on talle enam-vähem mõistetav.  Kirja teisest lausest ei saa ta aga üldse aru, kuna  aadress <90011177@eesti.ee> ei ütle talle midagi. «Selgusetuks jääb ka lauseehitus. Punkt on pandud, kuid mõte nagu ei lõppeks. Kas see mõte peaks jätkuma või on ta sellisena mõeldud ja kui on, siis mis on selle lause mõte?» tahtis vandeadvokaat teada.

Ka jäi talle mõistetamatuks, miks riigiportaalist eesti.ee saadetud kirjas soovitatakse probleemide korral võtta ühendust aadressil rik.ekanded@just.ee ja sellele saadetud kirja vastuses soovitatakse võtta ühendust hoopis aadressil toimetaja@eesti.ee.  

Loogikaviga

Riigiportaali sisujuhi Aarne Seppeli sõnul suunas Taivo Ruus oma MTÜ @eesti.ee aadressi äriregistris, kuhu on loodud võimalus @eesti.ee aadresside kasutusele võtmiseks. «Ilmselgelt aga ei ole äriregistri vahendusel kasutajale saadetud e-kiri kasutajasõbralik,» möönis ta. Seppel lubas, et eesti.ee meeskond vaatab selle kirja teksti koostöös äriregistrit haldava Registrite ja Infosüsteemide Keskusega kindlasti üle ja lisab @eesti.ee postiaadressi suunamise kinnitamiseks vajaliku otselingi. 

Seniks aga soovitab ta @eesti.ee e-posti aadressi suunata riigiportaalis, kus see liigutus on tehtud palju lihtsamaks ja kasutajasõbralikumaks. «Tõsi, kinnituskiri saadetakse ja ka aktiveerimiskoodi läheb vaja, kuid esimese valikuna on kirjas link, millele vajutades ei pea aktiveerimiskoodi käsitsi sisestama,» sõnas Seppel.

Küsimusele, miks riigiportaalist saadetud kirjas soovitatakse probleemide korral võtta ühendust aadressil rik.ekanded@just.ee ja sellele saadetud kirja vastuses aga  hoopis aadressil toimetaja@eesti.ee, vastas Seppel, et tegu on märkamata jäänud loogikaveaga 

«Parandame nii selle kui ka suunamise kinnitamiseks vajaliku otselingi puudumise hiljemalt selle nädala jooksul,» lubas ta.

Küsimusele, miks ei suuda riigiportaal pakkuda inimestele selgitusi ja õpetusi, kuidas selles portaalis ilma ametnike abita toimetada, vastas Seppel, et portaalis käib käib iga päev keskmiselt 10 000 inimest, samas kasutajatoe poole pöördub riigiportaaliga seoses nädalas umbes 60 inimest.

«Seega on vale üldistada, et portaali ei saa kasutada ametnike abita.  See, et süsteemid sisaldavad inimlikke eksimusi ning kasutajatel tekib ka edaspidi torkeid ja küsimusi, on vältimatu,» arvas ta. Sisujuhi sõnul püüab portaal alati kasutajate tagasisidest ja ettepanekutest lähtuvalt tegutseda (nii ka seekord) ning kasutajatugi help@ria.ee on alati valmis küsimuste korral aitama.

Taivo Ruusil õnnestus ametnike abiga ka soovitud suunamine ära teha.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles