Veerand aastat arvet oodanud Eesti Energia klient vahetas elektrimüüjat

Piret Lakson
, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Kristjanil enam Eesti Energia klienditeenindusse asja ei ole.
Kristjanil enam Eesti Energia klienditeenindusse asja ei ole. Foto: Mati Hiis / Õhtuleht

Tallinna elanikul Kristjanil, kes ei ole peale elektrituru avanemist saanud Eesti Energialt ühtegi elektriarvet, sai mõõt täis ning ta otsustas vahetada elektrimüüjat.

«Suisa koomiline, et kolme kuu jooksul ei suudeta arvet koostada. Elektrituru avanemine ja kõik sellega seonduv oli ju pikalt ette teada,» rääkis Kristjan (nimi muudetud, toimetusele teada). «Vahepeal käidi isegi kontrollnäitu võtmas, kuid arvet pole ma ikka saanud,» lisas ta.

Viimase arve sai Kristjan detsembrikuu eest jaanuaris. Veebruaris ja märtsis tuli Eesti Energialt talle arvete hilinemise kohta ka vabanduskiri. Ent Kristjani kannatus katkes ning ta otsustas liituda Energia220 elektrimüüjaga. «Juba on leping sõlmitud ja maikuus peaks neilt ka esimene arve tulema,» lausus Kristjan.

1800 arvet väljastamata

Eesti Energia elektrimüügi kommunikatsioonijuht Katriin Loorentsi sõnul on väljastamata veel 0,3 protsenti arvetest. «Ehk tõrgete lahendamisega peame veel umbes 1800 arve puhul tegelema,» märkis Loorents.

Enamasti on probleemiks see, et näidud ei liigu erinevatel põhjustel ühest infosüsteemist teise. «See tähendab, et klient on näidud küll korrektselt teatanud, ent need ei jõua korrektsel kujul arveldussüsteemi,» selgitas Loorents. 

Lahenduste leidmine on aeganõudev, sest lisaks põhjuste väljaselgitamise ja lahenduskäigu leidmisele tuleb Loorentsi sõnul lahenduskäik ka põhjalikult testida veendumaks, et antud kliendi puhul kogu ahel edaspidi laitmatult toimiks ning et väljatöötatud lahendus omakorda seotud süsteemides uusi tõrkeid ei põhjustaks.

Aeganõudvaks muudab asja ka see, et tõrked on oma olemuselt hästi erinevad. «Palume vabandust klientide ees, kes on pidanud arvet pikka aega ootama. Teeme kõik selleks, et väljastamata arved esimesel võimalusel edastada,» lausus Loorents.

Eesti Energia pakub klientidele, kes saavad mitme kuu arve korraga, maksegraafiku sõlmimist tasuta.

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles