Miks mõned pangaautomaadid nõnda räpased on?

Piret Lakson
, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Swedbanki pangaautomaat.
Swedbanki pangaautomaat. Foto: Tairo Lutter / SL Õhtuleht

Kuigi näiteks SEB panga ja Swedbanki automaate puhastatakse regulaarselt, võib samas juhtuda, et mõne masina puhastamine jääb inimliku faktori tõttu vahele või hilineb.

Inimesed on helistanud panga kliendiinfole või juhtinud nende Facebooki lehel tähelepanu asjaolule, et mõned pangaautomaadid on väga räpased. Swedbanki pressiesindaja Mart Siilivaski sõnul puhastatakse pangaautomaate regulaarselt, kuid võib juhtuda, et mõne masina puhastamine jääb näiteks inimliku faktori tõttu vahele või hilineb.

Nii Swedbankis kui ka SEB pangas on selleks palgatud spetsiaalne puhastusfirma. «Puhastamise graafik ja regulaarsus oleneb masina kasutatavusest ehk siis linnades ja rohkem käidavates kohtades on koristamise graafik tihedam kui väiksema käidavusega masinate juures, on loomulik, et Tallinna kesklinna omi puhastatakse tihedamalt kui näiteks mõnes väikelinnas olevat masinat,» ütles Siilivask.

«Lisaks reageerime me alati klientide poolsele informeerimisele, et kas mõni masin on must või leitakse midagi kahtlast, mida seal olema ei peaks,» lisas ta.

Masinad võivad mustaks saada väga erinevatel põhjustel, alustades kas või tugeva vihmaga üles pritsivast mudast, kuni näiteks kliendi poolt masinale ümber aetud vedelikuni ja toiduni välja. Siilivaski sõnul on kõike ette tulnud.

SEB panga kommunikatsioonijuhi Silver Vohu sõnul peab lepinguline puhastusfirma üle-eestiliselt kaks korda nädalas kõik automaadid üle käima. «Kevadisel ajal saame me klientidelt tihedamini tagasisidet, et eriti just suurte teede ääres asuvad automaadid vajavad puhastamist,» märkis Vohu, kelle sõnul käivadki parajasti just puhastusfirmaga läbirääkimised, kuidas nende tööd tõhustada. Vohu sõnul peab tõenäoliselt midagi rohkemat tegema, et kõiki automaate oleks meeldiv kasutada. 

«Mõned automaadid on juba üsna vanad ning neid on seetõttu ka raskem puhastada. Nende materjal on juba selline, et ka kõige parema tahtmise juures ei ole nad pärast puhastamist uue väärilised,» rääkis Vohu.

Vohu sõnul asendavad nad tasapidi kõik vanemad amortiseerunud aparaadid uutega, eriti kohtades, kus neid kasutatakse rohkem. 

«Tähtis on see, et kõik pangaautomaadid oleksid nii töökindlad kui ka meeldivalt puhtad,» toonitas Vohu. Seetõttu palub ta ka kõigil klientidel, kes märkavad määrdunud pangaautomaate, sellet teada anda helistades automaadi peal olevale kliendinumbrile.

«Sellisel juhul saame kohe kiiresti tegutseda. See on meile väga väärtuslik info, sest nii saame ka meie kindlad olla, et automaadid on vääriliselt puhtad,» lisas Vohu.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles