Tarbijakaitseamet aitab ka välismaal tekkinud probleemide puhul

Piret Lakson
, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Tea oma õigusi.
Tea oma õigusi. Foto: AFP / Scanpix

Kuna reisihooaja alguses osteldakse tõenäoliselt välisriikides enam kui muidu, tuletab tarbijakaitseamet meelde, et ameti juures tegutsev Euroopa Liidu (EL) tarbija nõustamiskeskus pakub abi inimestele, kellel on probleeme teisest EL-i liikmesriigist ostetud toote või teenusega.

Nõustamiskeskus kutsub tarbijaid üles suve- ja puhkusekuudel aktiivselt kasutama EL-i siseturul pakutavaid kaupu ja teenuseid, kuid seejuures ka tutvuma enda õigustega piiriüleste ostude korral.

«Kuigi EL-i õigus tagab tarbijatele ühesuguse miinimumkaitse, hoolimata sellest, kus liikmesriigis oste teha, on oluline teada enda õigusi ning seda, mida probleemide ja ebaõnnestunud ostude puhul ette võtta ja kuhu pöörduda,» selgitas EL-i tarbija nõustamiskeskuse juhataja Kristina Vaksmaa.

Tarbijate paremaks teavitamiseks piiriüleste ostude teemal on EL-i tarbija nõustamiskeskusel avatud uus kodulehekülg www.ecc.ee.

Muu hulgas leiab sealt:

  • teavet tarbija õigustest kaupade ostmisel teistest riikidest
  • teavet reisija õigustest, sealhulgas õigustest lennu- ja laevareisijana
  • näpunäiteid autorenditeenuse kasutamiseks
  • infot tarbija õigustest interneti teel tehtud ostude korral ning näpunäiteid pettuste äratundmiseks

EL-i tarbija nõustamiskeskuse kodulehel saab ka esitada konkreetset kaebust või küsida nõu piiriüleste ostudega seotud teemadel.

Möödunud aastal laekus võrgustiku keskustele üle Euroopa enam kui 72 000 piiriülest tarbija pöördumist.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles