Kahtlane veebileht õpetab kerge vaevaga rikastuma

Liis Velsker
, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Eesti inimesed loodavad liialt säästmisele.
Eesti inimesed loodavad liialt säästmisele. Foto: Arvo Meeks / Lõuna-Eesti Postimees

Tarbija24 lugeja avastas veebilehekülje, millega lubatakse inimestele kerge vaevaga rikastumist. Tarbijakaitseameti arvates on mõistlikum selliseid reklaame eirata.

«See on ju täiesti ilmne, et siin reklaamkuulutuses kasutatakse ilmselgelt väljamõeldud inimesi ja lugusid. Kas selline asi on legaalne?» küsis naislugeja.

Tarbijakaitseameti hinnangul võib esmapilgul jääda mulje, et lehel registreerimise või toote tellimisega saab hakata raha teenima. Tegelikult on lehelt võimalik tarbijal tellida õppematerjali komplekti (käsiraamatud ja videod), mis aitavad ja juhendavad, kuidas alustada oma äri internetis või tutvustavad erinevaid võimalusi internetis raha teenimiseks.

Õppematerjali komplekti hind on 38 eurot. Reklaamitav toode on Online Salary Solution.

«Ilmselt lehelt tellitud toote ka tellijani jõuab – sellekohased teated meil hetkel puuduvad, et kaupa ei oleks saadud –, kuid kahjuks ei ole meile teada, milliseid nõuandeid võib reklaamitavates õppevideotes või käsiraamatutes olla ning kas need ka reaalselt aitavad edukat äri internetis alustada. Ilmselt saab käsiraamatust ja videotest üldiseid juhiseid äri alustamiseks,» selgitas tarbijakaitseameti tarbijapoliitika ja avalike suhete osakonna juhataja Hanna Turetski.

Mõistlikum eirata

Tarbijakaitseameti arvates on inimestel mõistlikum selliseid reklaame eirata ning suhtuda skeptiliselt sellesse, et mõnele lehele lihtsalt registreerides on võimalik teenida suuri summasid.

«Tehingu tegemine on siiski iga tarbija enda otsustada ning enne taoliste tehingute tegemist soovitame kogu infoga väga põhjalikult tutvuda. Kahtluse korral on alati mõistlikum tehingust loobuda,» sõnas Turetski.

Konkreetse veebilehe puhul on kauplejaks USAs registreeritud ettevõte ning tarbijakaitseametil puuduvad võimalused, et kontrollida, kas selline ettevõte ka tegelikult eksisteerib, kuna tegemist on kolmandas riigi ettevõttega.

Tarbijakaitseametil ei ole otseselt võimalik piirata kauplejate poolt teenuste osutamist või kaupade müümist internetis, samuti jälgida tarbijate interneti kasutamist või internetiseadeid, kuidas ja millal igale isikule erinevaid reklaame esitatakse (nt pop-up reklaamide blokeerimine) ning ka seda, kas inimene reklaamidele vajutab või mitte.

Tarbijakaitseamet on varasemalt juhtinud ajakirjanduse vahendusel tarbijate tähelepanu sellele, et erinevates portaalides tuleks enne oma andmete (sh telefoninumbri) sisestamist uurida, mis tagajärjed võivad sellisel tegevusel olla, kas näiteks sõlmitakse kauplejaga püsivate kohustustega või ühekordne leping, mis on teenuse või toote hinnaks. Kahtluse korral oleme alati soovitanud andmeid mitte sisestada ja lepinguid mitte sõlmida, toonitas Turetski.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles