Lugejad taksondusest: haisvad autod ja ebaviisakad teenindajad

Tarbija24
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Takso.
Takso. Foto: SCANPIX

Tarbija24 lugejate kogemused taksodega on suuremas osas negatiivsed. Need vähesed, kes taksoteenusega rahul on, kiidavad pigem krõbedamate hindadega taksofirmasid.

Lugejaid häirib taksojuhtide riietus, nende umbkeelsus ja harjumus taksos suitsetada. Samuti häirib taksojuhtide ülbus ja ebaviisakus ning pikad ooteajad ühes või teises taksofirmas. Kurdetakse ka, et taksojuhid ei tunne tänavaid.

Lugeja Katu kirjutas, et on Tartu taksoteenusega igati rahul, küll aga jätab soovida see Tallinnas, kus taksojuhid on ülbed ega tea, kuhu nad sõitma peavad. Nii arvas ka teine lugeja, kelle sõnul on Tallinna taksondus äärmiselt madalal tasemel. «Ma ei ole mitte kusagil mujal kohanud nii viletsat teenindust. Taksonõudluse tippajal, laupäeva ja pühapäeva õhtul, ootavad taksojuhid pigem purjus turiste kui sõidavad aknale kleebitud tariifide eest. Väljakutse peale saabub takso heal juhul kahe tunni pärast. Ja seda linnas, kus ühest otsast teise sõitmiseks kulub kõige enam tund aega!» pahandas ta.

Ent leidus ka neid, kelle sõnul puudub igasugune kvaliteet hoopistükkis Tartus ja Rakveres. «Ma ei oska tõesti mainida ühtegi taksofirmat, kellega Tartus rahule võiksin jääda,» kurtis lugeja. Rakvere elanik mainis, et ega neilgi pole taksoteenus tasemel, kuna autod kolisevad, rapuvad ja haisevad. 

Ei öelda «Tere!»

Lugejad kiidavad Tulika ja Tallink taksosid, kuna need on puhtad ja seal on alati viisakad juhid, kes oskavad eesti keelt, tunnevad linna ning tõttavad appi kohvreid tõstma. Ka siinkohal on vastakaid arvamusi. «Viimasel korral pagasiga Tallinna lennujaama saabudes ei suvatsenud Tulika (ilmselt umbkeelne) juht mu «terele» midagi kosta ning jäi käed taskus ootama, et ma kohvrid autosse tassiks. Sõitsin koju hoopis Tallinkiga,» sõnas lugeja.

Sarnaselt kirjutas teine lugeja: «Hommikul vara lennujaama või bussijaama sõites ei ava mitte keegi pagasiruumi ega aita sinna kohvreid tõsta. Isegi tavalist «palun» ja «head päeva» ei kuule. Taksojuhi iste on lükatud nõnda taha, et istumine on pea võimatu. Esmalt peavad taksod olulisel määral kvaliteeti tõstma ja alles siis tulgu rääkima mingisugustest lisatasudest.» Tema sõnul on ainus viisakas takso Tallink.   

Näiteid toodi ka Intertakso kohta. Lugeja kirjutab, et pole selles firmas kohanud veel juhti, kes ütleks kenasti «tere» ja «head-aega».

«Väga keerukas on taksot saada, kuna neil pole kunagi autot või kui on, siis ei tea juht aadressit, kuhu ta sõitma peab või on taksomeetri käima pannud juba enne kliendi pealevõtmist. Ja kui nõuda taksomeetri nullimist, kukutakse sõimama ja kästakse autost lahkuda. Ka kviitungi saamisega on olnud raskusi, kuna juht ei saa eesti keelest aru. Pealegi reklaamivad nad, et neil on kuuekohalised autod, aga kui suurt taksot küsida, tuleb vastuseks «net». Samas kui olen takso üksinda tellinud, sõidab ette mikrobuss ja tasu küsitakse mikrobussi hinnakirja järgi,» rääkis lugeja oma kogemusest Intertaksoga.

Halb õhk

Mitmed lugejad toonitasid, et odavate taksode salongides on halb õhk. «Autosse istumisel saan kohe aru, mida juht hommikuks on söönud, lisaks sellele on autos tubaka ja higihais. Vahel on kõige selle peletamiseks lastud vänget parfüümi,» kommenteeris lugeja. «Tihti on juhid ka mossis, sellise näoga nagu teeksid mulle sõidutamisega suure teene,» lisas lugeja, kelle sõnul on praegu suureks probleemiks ka umbkeelsus.

Sarnaselt mõtlevad mitmed teisedki. Mainiti ka, et taksojuhid võiksid korralikumalt riides käia. «Praegu kannavad vormiriietust vaid Tallinki teenindajad. Samuti ei tohiks autosalongis suitsu teha. Vastik on vaadata neid dressides juhte, kes istuvad kapotil või autos sees ja tõmbavad odavat vastiku haisuga suitsu ja siis tatistavad veel maha. Ainuke asi, mis taksot meenutab on plafoon katusel,» kommenteeris lugeja.

Teine lugeja arvas samuti, et esmalt tuleks korda saada taksojuhtide riietus, suhtumine ja nii edasi. «Ma ei istu taksosse, kus taksojuht on riides nagu kaltsakas, suitsetab ja ei viitsi klienti viisakalt teenindada. Sellistest taksodest lähen kaarega mööda. Taksojuhid on mult ka küsinud, miks ma eelnevatest taksodest möödusin ja kui olen jutu ära rääkinud, peab juht väga positiivseks, et tema selliste taksojuhtide hulka ei kuulu,» kirjutas ta.

Kuid odavamate taksodega on ka häid kogemusi. Näiteks rääkis üks klient, et kui ta üleeile odava hinnakirjaga takso kutsus, oli tema imestus suur, kui ukse ette sõitis suhteliselt hinnas auto, mis oli nii seest kui ka väljast puhas ja mille juht oli viisaka välimuse ja käitumisega. Ta võttis taksojuhilt suisa isikliku telefoninumbri, et teaks teinekord justnimelt teda kutsuda. Seega leidub ka häid teenusepakkujaid, rõõmustas ta.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles