Võitluses pangaga jäi alla klient

Piret Lakson
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Tulevad aastal võivad tõusta ka Swedbanki sularahateenuste hinnad.
Tulevad aastal võivad tõusta ka Swedbanki sularahateenuste hinnad. Foto: TOOMAS HUIK/PM/SCANPIX BALTICS

Kui klient väidab raudkindlalt, et Swedbanki sissemakseautomaat «sõi» tema raha ära, siis panga kinnitusel töötas automaat laitmatult.

Aprillikuus kirjutas Tarbija24 kahest tüdrukust, Gretast ja Riinust, kes kaotasid oma raha Swedbanki sularaha sissemakseautomaatidesse. Greta sai pärast korduvaid panga poole pöördumisi raha kätte, Riinu juhtum jäi siis veel aga õhku rippuma.

Selgus, et pank Riinu raha siiski ei leidnud ja tarbijakaitseametist öeldi talle, et ainus võimalus on minna kohtusse. «Seega jääb asi katki ja pean leppima sellega, et tegu on röövlitega,» tõdes Riin, keda ajas panga lõppvastus kohe väga vihale. «Neil on lihtne öelda, et rahatähte ei leitud, aga kes teab, võib-olla sai selle hoopis mõni turvatöötaja, kes masinast raha leidis ja tasku pani!?» kurjustas ta.

Tütarlaps sisestas 24. märtsil Raplas Swedbanki sissemakseautomaati enda sõnul 810 eurot, ent aparaat luges kokku vaid 710 eurot. Riin ütles, et vajutas seejärel ruttu «summa tagastamine», et ehk saab ikka kogu summa tagasi, kuid ei. «Helistasin kohe Swedbanki, kust öeldi, et juhtumi uurimisega läheb aega umbes kaks nädalat,» rääkis Riin, kes tegi pärast esimest eitavat vastust kohe ka teise avalduse.

Swedbank: automaat töötas laitmatult

Swedbanki pressiesindaja Mart Siilivask sõnas, et kohe kui kaebus laekus, võeti juhtum menetlusse. «Järgisime kindlaksmääratuid reegleid, mis sellistes olukordades rakenduvad: kõigepealt vaatasime üksipulgi läbi nimetatud automaadi logi, mille kohaselt oli tema tehing täiesti korrektne ehk nii palju kui rahasedeleid sisestati, siis sellises summas ka see kontole jõudis,» selgitas Siilivask, kelle sõnul tegi Riin kokku kolm tehingut:

  • Sisestas 2*5€ ja 14*50€ = 710€. Seejärel valiti automaadis «summa tagastamine»
  • Sisestas 8*50€ = 400€, mis laekus koheselt kontole
  • Sisestas 2*5€ ja 6*50€ = 310€, mis laekus koheselt kontole

«Logi näitab, et masin oli tema tehingute eel, ajal ja ka pärast tehniliselt korras ehk mingeid vigu ei esinenud. Nimetatud automaat töötas sel päeval veatult,» märkis Siilivask ja lisas: «Klient on sisestanud esimesel korral automaadi poolt tagastatu kahe järgneva tehinguga enda kontole. Nimetatud automaadis on olnud pärast seda tehingut mitu rahavahetust meie sularahateenuse veo pakkuja G4Si poolt.»

Swedbank vastas esialgu Riinule, et nende poolt on kõik korras, ülejääke pole täheldatud ja masin on korras. Riin sellega rahule ei jäänud ning palus korduskontrolli. «Seejärel palusime ka tehnikutel automaadi sisemust füüsiliselt kontrollida ja paraku tehnikud ei leidnud ühtki lahtist kupüüri ega ka mingisuguseid masinasse mittekuuluvaid tükke,» kinnitas Siilivask, kelle sõnul on oluline märkida, et iga kord, kui tehnik masina juurde läheb, siis on temaga teise osapoolena kaasas ka G4Si turvamees.

«Kõik oli korras ja saatsime taas kliendile kirja, et ka järelkontrollis ei tuvastanud me mingeid eksimusi, ülejääke, tehnilisi vigu ega muud sarnast. Seega on meil alust arvata, et meie automaadid töötasid laitmatult ning masin on vastu võtnud just need summad, mida klient sinna pannud on,» lisas Siilivask, kes soovitas klientidel masina juures raha eelnevalt üle lugeda.

Riin: lähen teise panka!

«Raha oli üle loetud!» kinnitas Riin, kes kordas, et tal oli kindlasti 810 eurot, mis oli vaja (toimetusele teadaoleval põhjusel) kiiresti automaati sisestada.

Neiu selgitas, et ta sisestas 16 50-eurost, mitte 14 nagu pank väidab. Kuna tal oli kindlasti vaja raha arvele panna, proovis ta uuesti. «Kartsin, et kui kõik korraga sisestan, siis äkki neelab masin veel rahatähti. Seega sisestasin teistkordselt raha kahekaupa: 400 eurot ja 310 eurot,» selgitas neiu.

«Mind vihastab nende väide, et automaat töötas korrektselt. Ei töötanud! Kui ma soovisin, et automaat raha tagastaks, tulid rahatähed sealt väga vaevaliselt välja. Mul ei jäänud lihtsalt muud üle, kui panna allesjäänud raha arvele ja ruttu panka helistada,» rääkis Riin. Ta lisas, et kui oleks kahelnud, kas tal ikka oli 810 eurot, siis poleks ta kindlasti nii mitme avalduse ja tarbijakaitseametiga vaeva näinud. 

Riin, kes hetkel Soomes elab, lubas, et läheb kohe Eestisse naastes üle teise panka, sest igasugune usaldus Swedbanki vastu on kadunud.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles