Tarbijakaitse: Kodubutiigi nime all tegutsev kaupleja petab

Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Õmblusteenust pakkuv kaupleja veab kliente ninapidi.
Õmblusteenust pakkuv kaupleja veab kliente ninapidi. Foto: SCANPIX

Tarbijakaitseameti poole on viimase paari nädala jooksul pöördunud ligi 30 inimest, kellel on probleeme Kodubutiigi nime all tegutseva õmblusteenust pakkuva kauplejaga.

Pea kaks kuud tagasi tellis endale Kodubutiigist kleidi Crysten Rohumaa, kes oli kauplejaga viimati kontaktis 10. mail. Pärast seda pole neiu enam Kodubutiigiga ühendust saanud.

«Nägin Kodubutiigi Facebooki lehel väga ilusat punast kleiti, mida sai lasta enda mõõtude järgi õmmelda. 10. aprillil kandsin neile 32 eurot ja mulle lubati, et läheb umbes paar nädalat,» rääkis Rohumaa. 21. aprillil küsis ta kleidi kohta uuesti ja talle lubati, et varsti-varsti see saadetakse talle.

Kaks nädalat hiljem küsis tütarlaps, kas kleiti on võimalik nädalavahetuseks ehk 10. maiks kätte saada. «Öeldi, et peaks saama küll, aga ei saanud. 24. mail saatsin neile e-kirja, kuid vastust ei kuskil,» lausus Rohumaa.

Hiljem sai neiu ühelt oma tuttavalt Kodubutiigiga seotud inimese numbri, kuid see oli ja on siiani välja lülitatud. «Imelik on see, et kui ma kleidi tellisin, siis ei olnud nende kohta mitte ühtegi negatiivset kommentaari, kuid siis kui nad Facebookist kadusid, tuli neid lausa uksest ja aknast küll riide ja mõõtude sobimatuse kui ka toote mitte kättesaamise kohta foorumites. Asi ei ole niivõrd kleidis ega rahas, kuivõrd selles, et kui ma maksan toote eest, siis miks ma seda ei saa!» ütles Rohumaa nördinult. 

Amet alustas menetlust

Praeguseks on Kodubutiik oma Facebooki konto kustutanud, ei vasta ühelegi e-kirjale ega telefonikõnele. Kuna Kodubutiik ei lahenda tarbijate kaebusi ega täida võlaõigusseadusest tulenevaid nõudeid, lisas tarbijakaitseamet kaupleja oma kodulehel olevasse musta nimekirja.

«Üldjuhul ei saa amet kahe eraisiku vahelisi probleeme lahendada, kuid kuna siin on tegemist varjatud majandus- ja kutsetegevusega, siis on alustatud menetlust,» lausus tarbijakaitseameti pressiesindaja Hanna Turetski. See tähendab, et sisuliselt on näha, et tegeletakse äritegevusega, kuid vastavaid nõudeid ei täideta.

Kõigi pöördumiste sisu tarbijakaitseametisse on sarnane. Kodubutiigi Facebooki lehe kaudu on tellitud endale rõivaid ning tasutud eraisiku pangakontole toodete eest enne nende kättesaamist. Enamikul juhtudel ei ole tarbijad tellitud riideid kätte saanud, samuti ei tagasta kaupleja tellimuste eest makstud raha.

Osa tarbijaid on tellitud asjad küll kätte saanud, kuid nende sõnul ei vastanud tooted kokkulepitud tingimustele. Kuigi inimesed on tooted tagastanud, ei ole Kodubutiik neile raha tagastanud.

Postimees ei ole kauplejaga alates esmaspäevast ühendust saanud.

Politseile pole tänase seisuga sellesisulisi avaldusi laekunud. Küll aga on mõned isikud pöördunud veebikonstaabli poole, kes on inimesi edasiste võimalike tegevuste osas konsulteerinud.

«Kui kellegi õigusi on rikutud, siis palume kindlasti politsei poole pöörduda ja ka avaldus kirjutada,» soovitas politsei- ja piirivalveameti pressiesindaja Kaarel Kuusk.

Tarbijakaitseamet palub aga kõigil, kellel on nimetatud kaupleja vastu rahaline nõue, teha ametile avaldus 14. juuniks. Avaldust saab esitada e-kirja teel aadressile info@tarbijakaitseamet.ee või ameti kodulehe kaudu www.tarbijakaitseamet.ee. Avaldusele tuleb kindlasti lisada makset tõendav dokument (näiteks konto väljavõte).

Tarbijakaitse soovitused tarbijale:

  • Enne kauba tellimist tee kindlaks, kas müüjaks on era- või juriidiline isik. Üks võimalus selleks on vaadata, kelle pangakontole tuleb kauba eest raha kanda – eraisiku või firma arvele.
  • Kontrolli kaupleja tausta netifoorumitest ja kindlasti vaata tarbijakaitseameti musta nimekirja.
  • Ära maksa kergekäeliselt sajaprotsendilist ettemaksu.
Kommentaarid
Copy
Tagasi üles