Kriisi ajal käivitub huulepulgaefekt

Marina Lohk
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Kui muuks pole raha, siis kosmeetikat ostetakse ikka.
Kui muuks pole raha, siis kosmeetikat ostetakse ikka. Foto: Caro / Scanpix

Arenenud kapitalistlikes riikides käib kriisiga tihtipeale käsikäes nn huulepulgaefekt, kus vaatamata teiste kaupade läbimüügi langusele täheldatakse kosmeetikakaupade müügi kasvu.


Esimest korda märgati seda 30. aastate suure depressiooni ajal, kui kosmeetika peamine relv oli huulepulk, lisaks on see avaldunud ka hiljem aset leidnud õnnetuste ajal ning psühholoogide sõnul on kõiges süüdi naiste loogika: kui ma ei saa lubada endale naaritsakasukat, rõõmustan end vähemalt uue huulepulgaga, kirjutab aripaev.ee.



Ka Eesti ei erine teistest riikidest ning kosmeetikamüüjad püüavad seda ära kasutada: Tallinna Kaubamaja värskenduskuuri läbinud ilumaailmas on näiteks esindatud 400 kaubamärki, millest paljusid ei leia isegi Soomest, ja seda kõike kriisi ajal.

Kosmeetikute liidu esimehe Ave Maamägi sõnul on praegu kosmeetikamüüjate jaoks väga hea periood, sest paljud on hakanud kodus maske tegema ja juukseid värvima.

Eestisse Vene kosmeetikat toova Faberlic Baltia OÜ juhatuse liige Sergei Krõžanovski loodab näiteks aasta lõpuks käivet 10 kuni 30 protsendi võrra suurendada, sest paljud naised lähevad tema sõnul salongikosmeetikalt üle alternatiivkosmeetikale.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles