Mobiilioperaatoritel pole kohustust asendustelefoni pakkuda

Piret Lakson
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Nurisetakse ka selle üle, et asendustelefon on kehvem.
Nurisetakse ka selle üle, et asendustelefon on kehvem. Foto: Arvet Mägi/Virumaa Teataja

Kui Tarbija24 lugeja Mari viimati oma telefoni garantiiremonti viis, ei saanud ta asendustelefoni, kuigi kunagi varem talle seda pakuti. «Pidin mitu nädalat telefonita läbi ajama. Mille alusel otsustatakse, kas mulle antakse asendustelefon või mitte?» küsis Mari.

«Kuigi operaatoril pole kohustust asendustelefoni anda, siis on see lisaväärtus, mida katsume ikka pakkuda,» märkis Tele2 kommunikatsioonijuht Hans Saarvelt.

«Võimaluse korral anname alati kliendile asendustelefoni, kui ta seda soovib, kuid päris sada protsenti ei saa me siiski vaba asendustelefoni olemasolu garanteerida, kuna hooldustööde kogus ja pikkus on varieeruv,» selgitas Saarvelt. Ta lisas, et asendustelefonid on esinduste põhised ehk igal poel on oma arv asendustelefone, mida siis vajadusel uuendatakse või suurendatakse kogust.

Halvemast telefonist vahel loobutakse

«Püüame alati asendustelefoni pakkuda,» ütles ka EMT teenuste kommunikatsioonijuht Kristina Samra, kelle sõnul saab asendustelefonide seadmepark aeg-ajalt ka uuendatud. Kui ei ole pakkuda just täpselt sellist telefoni, mida klient hetkel soovib (näiteks uuemat nutitelefoni – toim), siis on asendustelefonist ka loobutud. «Vahel on ka klientidel endal teine telefon olemas,» lisas Samra.  

«Vaid erandjuhtudel ei ole kliendile koheselt võimalik asendustelefoni pakkuda põhjusel, et kõik on juba välja antud,» tõdes Elisa suhtekorraldusjuht Marika Raiski.

Elisas on valdav osa kasutatud telefonid, kuid Raiski kinnitusel kasutavad nad asendustelefonidena ka täiesti uusi mobiiltelefone. «Võimalusel jälgime, et seadme funktsionaalsus on sama, mis kliendi enda mobiiltelefonil, et tal oleks kergem ajutist seadet kasutada,» märkis Raiski.

Saarvelti sõnul on neil mõned asendustelefonid sellised, mis on näiteks klientidelt mingil põhjusel tagasi saadud, kuid on ka just selleks puhuks ostetud uusi telefone. «Mudelid on erinevad, kuid rohkem on praegu vastupidavamaid ja lihtsamaid,» lausus Saarvelt. «Kui inimesel on näiteks nutitelefon paranduses ja me vaatame kasutuse järgi, et ta pole saanud vahepeal internetiteenust kasutada, siis me oleme jätnud selle perioodi eest ka raha küsimata,» lisas Tele2 esindaja.

Samra sõnas, et keskmiselt läheb iga kuu EMT esindustesse mõni uus telefon. «Kõik vanad mudelid lähevad jooksvalt utiliseerimisse vastavalt sellele, kui kiiresti esindused neid maha kannavad ja ära saadavad,» lisas Samra.

EMTs on asendustelefone üle tuhande, neist ringluses on korraga umbes 500. Elisas on asendustelefone ja modemeid esindustes kokku peaaegu tuhat. Tele2-l on 500 asendusseadet, peale telefonide ka internetiseadmed.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles