Juhtivad kosmeetikatootjad valetavad kreemide looduslikkuse kohta

Liis Velsker
, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Nivea kreemid. Pilt on illustratiivne.
Nivea kreemid. Pilt on illustratiivne. Foto: AFP / Scanpix

Suurbritannia mahepõllumajanduse organisatsioon Soil Association väidab, et juhtivad kosmeetikatootjad nagu Boots ja Nivea eksitavad tarbijaid oma «looduslike» toodete märgistusega.

Soil Associationi sõnul sisaldavad mitmed šampoonid, kreemid ja muud hügieenitarbed, mida müüakse orgaaniliste toodetena, tegelikult toksilisi kemikaale, mis võivad tervisele mõju avaldada, kirjutab The Telegraph.

Näiteks kritiseeriti Nivea puhast ja looduslikku kätekreemi (Nivea’s Pure And Natural hand cream), mis on märgistatud kui «95 protsenti looduslik», kuid sisaldab metüül-isotiasolinooni – säilitusainet, mida kasutatakse näiteks akna- ja põrandapesuvahendites ning õhuvärskendajates. Assotsiatsiooni sõnul võib kemikaal põhjustada vähki ning seda on seostatud ka närvikahjustustega.

Teise tootena vaadeldi Bootsi botaanika sarja kuuluvaid nahahooldusvahendeid, mis reklaamide sõnul on valmistatud «taimede mõjujõust». Uuring näitas, et näoõli, mis maksab 9,99 naelsterlingit ja on väidetavalt 100 protsenti looduslik, sisaldab vähemalt nelja mitteorgaanilist koostisosa.

USA brändi Organix süüdistatakse aga eksitavas turunduses. Nimelt viitab brändi nimi, et tooted on naturaalsed, kuid näiteks nende kookose šampoon ei sisalda ühtegi orgaanilist komponenti. Ühte koostisosa seostatakse taas vähiga.

Siiani puuduvad õiguslikud alused, mis looduslikke kosmeetikatooteid reguleeriksid. Olemas on siiski n-ö vabatahtlikud sertifitseerimissüsteemid, mis nõuavad tootjalt, et ta teatud kemikaale ei kasutaks.

Nivea ja Organix süüdistusi ei kommenteerinud. Bootsi sõnul olid probleemid seotud märgistamisega, kuid mitte toodetega. «Me tahaksime oma klientidele kinnitada, et botaanika sarja kuuluv näoõli on 100 protsenti looduslik,» ütles pressiesindaja ja lubas, et pakendile märkimata jäänud kemikaalid saavad etiketile kirjutatud.

Soil Associationi direktor Peter Melchett ütles, et kosmeetikatööstust õõnestavad ettevõtted, kes kasutavad pealiskaudseid juhiseid ära ning rikuvad head tava. Ta kutsus üles pettusi lõpetama, sest inimesed ei tohiks orgaanilise tootena ostetud kreemiga tegelikult määrida nahale aineid, mida kasutatakse ka kodukeemias.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles