EMT eksitas lepingu sõlmimisel korduvalt klienti

Tiina Kaukvere
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
EMT logo.
EMT logo. Foto: Joosep Martinson / Õhtuleht

EMT teenindaja kinnitas lepingu sõlmimisel, et liitumislepingust loobumisega ei kaasne täiendavaid kohustusi. Kui aga klient teise teenusepakkuja kasuks otsustas, nõudis EMT ikkagi valurahaks 76,69 eurot. Klient pöördus õiguste kaitseks tarbijakaitsesse.

EMT sõlmis kliendiga 5. veebruaril liitumislepingu hinnapaketiga Diil3+. Veidi hiljem soovis klient aga saadud telefoninumbri üle viia teise teenusepakkuja juurde. Uue teenusepakkujaga koos kontrolliti, kas EMT on kliendile seadnud piirava tähtaja või muud kohustused numbri üleviimisel. Tarbija lepingu põhjal EMT seda teinud ei olnud.

EMT esitas lepingu lõppedes arve, milles nõudis tarbijalt kokku 81,44 euro tasumist. Seejuures moodustas summast tarbitud teenuse tasu vaid 4,75 eurot. 76,69 eurot nõuti ikkagi aga ennetähtaegselt lepingu lõpetamise eest. Kliendi kurtmise peale nõustus EMT küll arvet vähendama 38,35 euro võrra, kuid tarbija sellega ei nõustunud ja pöördus tarbijakaebuste komisjoni. Klient teatas, et tunnistab arvest vaid summat 4,75 ja ei saa aru, miks EMT temalt veel raha nõuab.

EMT eksitas

Komisjon tuvastas, et EMT on kahel juhul jaganud tarbijale eksitavat teavet. Esiteks selgitas EMT tarbijale suuliselt liitumislepingu sõlmimisel, et teise teenusepakkuja juurde minekuga ei kaasne täiendavaid kohustusi. Tegelikult tunnistas EMT komisjonile, et lepingu lõpetamisel enne aasta möödumist tuleb tasuda aga vormistustasu summas 76,69 eurot.

Teist korda eksitas EMT tarbijat liitumislepingu sõlmimise ajal. Kaupleja oli oma lepingueksemplarile käsitsi kirjutanud lahtrisse «Komplekti tähtaeg» kuupäevaks 5. veebruar 2014. Samas mõlemad osapooled selgitasid komisjonile, et tarbija ei saanud mingit komplekti. EMT kinnitusel kanti käsitsi tehtud parandus lihtsalt valesse lahtrisse, see oleks pidanud minema lahtrisse «Hinnapaketi tähtaeg».

Tarbijakaebuste komisjon leidis, et liitumislepingu järgi puudus tarbijal kohustus olla hinnapaketiga üks aasta seotud, mistõttu puudus EMTl õigus nõuda tarbijalt vormistamistasu 76,69 eurot.

«Siin oli tegu kahjuks teenindajate järjestikuste eksimustega ning loomulikult nõustume tarbijakaitsekomisjoni otsusega,» kinnitas EMT avalike suhete juht Kaja Sepp, kelle kinnitusel palub EMT vabandust ja on erinevate tingimuste nüansid teenindajate koolitusel täiendavalt üle käinud, et edaspidi selliseid eksimusi vältida.

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles