Lugeja küsib: miks teleri vaatamisel on 3D-efektid olemas, kuid uue Blue Ray puhul pole?

Hanneli Rudi
, Tarbija24 juhataja
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Johnny Deppi trikid nägid hoolimata 3D prillidest lahjad välja.
Johnny Deppi trikid nägid hoolimata 3D prillidest lahjad välja. Foto: ITAR-TASS / Scanpix

«Umbes aasta tagasi sai ostetud 3D LED-televiisor, LG42LW4500, millel olid kaasas ka passiiv 3D-prillid. Hiljuti sai ka ostetud Panasonic Blu Ray 3D Player, DMP-BDT120. Omavahel ühendatud HDMI kaabliga. Pere filmiks valisime «Kariibi mere piraadid 3D», kus peaks efekte olema. Proovisin kõiksugu seadeid muuta, efekte nagu polekski, kuigi ilma prillideta vaadates oleks nagu pilt topelt, mis tähendab, et kõik töötab. Kas peaks ostma aktiivprillid, kui originaalis on passiivprillid? Või on mul miskit kahe silma vahele jäänud?» küsib lugeja.

Vastab Elioni tehnikajuht Heigo-Aulemb Ensling.

Kui teleri ekraani vaadates tundub pilt olevat topelt, siis on kindlapeale tegemist 3D-filmiga. LG 42LW4500 on kasutusel passiivprillide tehnoloogia ja kindlasti ei ole kasu aktiivprillidest. Need ei hakka LG teleriga tööle.

Teleri puldil on 3D nupp. Kui prillidega vaadetes tundub, et 3D-efekt on puudu, tasub vajutada sellele nupule. See vajutus aktiveerib teleris 3D telepildi näitamise. Samuti tasub üle vaadata 3D esitluse seaded, sest teler võimaldab võimendada 3D-vaadet, muutes nii pildi sügavust kui efekte.

Ja lõpetuseks - ega seda filmi ei ole uuesti üles võetud 3D kaameratega, vaid on tarkvaraliselt konverteeritud 2D-filmist 3Dks? Sellisel juhul on need 3D-efektid suhteliselt õnnetud. Need on umbes samasugused kui vaadata ETV AK saadet 3D režiimis ja prillidega. Kõige paremat 3D-efekti annavad ikka multifilmid ja uued filmid, mis on tõesti juba 3D kaameratega üles võetud.

Loe lisaks nõuandeid samal teemal või küsi tasuta nõu vastused.ee lehel.

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles