Elisa kutsub üles varastatud mobiiltelefonist kohe teada andma

Piret Lakson
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Elisa klient ei saanud päeval helistada ega kõnesid vastu võtta.
Elisa klient ei saanud päeval helistada ega kõnesid vastu võtta. Foto: Valgamaalane

Aasta-aastalt on sagenenud juhtumid, kus kliendi mobiiltelefon välismaal varastatakse ning varastatud telefoni SIM-kaardiga kliendile väga suuri kõnearveid tehakse. Seetõttu paneb Elisa südamele, et mobiiltelefoni varguse korral tuleb selle SIM-kaart kohe sulgeda.

Elisa juhatuse liikme Andrus Hiiepuu sõnul on varastatud SIM-kaart nagu ilma koodita pangakaart, millega pahalane saab kliendile väga suure materiaalse kahju tekitada.

Hiiepuu tõdes, et tänasel päeval ei taju enamik mobiilsideoperaatorite klientidest veel ohtu, mis telefonivargusega välismaal või Eestis kaasneb. «Nii mõnedki kliendid on välismaal kaduma läinud telefonist teada andnud alles päevi või koguni nädal hiljem ning selle ajaga on välisvõrkudes tehtud kliendile kopsakas kõnearve,» kirjeldas Hiiepuu juhtunut. «Varastatud mobiiltelefonist tuleb kohe teada anda samamoodi nagu kaduma läinud pangakaardist,» lisas ta.

Eesti-sisesed kõned kliente Hiiepuu sõnul üldiselt ei ohusta, sest riigisiseste kõnede hinnad on niivõrd soodsad ja enamasti on klientidel ka kindla kuutasuga paketid. Ent ka Eestist saab SIM-kaardi varastanud pahalane helistada välisriikidesse, kus kõnehinnad on kõrgemad, rääkimata välisvõrkudes tehtavatest kõnedest.

Mobiiltelefoni SIM-kaardi kuritarvitamise vältimisel on esimeseks sammuks algseadistustest tuleneva parooli muutmine. Nutitelefonidel on võimalus käivitada eelnevalt varguskaitse rakendus, mille abil saab klient SIM-kaardi sulgeda varguse korral oma isiklikust arvutist.

Valdav osa Elisa klientide SIM-kaartide kuritarvitustest on toimunud välisriikides ning kuna alanud on suve- ja puhkusteperiood, kui Eesti inimesed kõige enam reisivad, on see teema eriti aktuaalne just praegu.

Elisa kutsub üles kliente teavitama kohe varastatud mobiiltelefonist ja SIM-kaardist. Juhul kui klient kahtlustab, et SIM-kaart on kadunud, siis tasub see ikkagi sulgeda. SIM-kaardi saab klient sulgeda helistades Elisa klienditeenindusse numbril +372 6 600 600  

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles