EMT jättis praaktoote ostnud kliendi rahata

Liis Velsker
, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Toshiba U925t ja Asus Vivo Tab RT tahvelarvuti, mis on ühendatud sülearvutiga.
Toshiba U925t ja Asus Vivo Tab RT tahvelarvuti, mis on ühendatud sülearvutiga. Foto: SCANPIX

Kuigi OÜ Viktoria Beauty ostis EMT-lt tahvelarvuti, millel tuvastati tootjapoolne viga, ei saanud firma praagi ega ka viie kuu jooksul tasutud arvete eest kompensatsiooni.

Viktoria Stankus sõlmis oma firma OÜ Viktoria Beauty nimel liitumislepingu süle- ja tahvelarvutipaketi XL kasutamiseks 15. jaanuaril 2012 ning sai paketiga kaasa tasuta tahvelarvuti Asus Vivo Tab RT. Komplekti kuutasu oli 57,336 eurot.   

Kuid naise sõnul ei saanud tahvelarvutit juba ostmisest saadik kasutada, sest internetiühendus ei toiminud. «Mõtlesime, et vormistati vale pakett, kuna arvuti näitas, et on ühendatud, kuid internet oli piiratud,» meenutas naine. Ta pöördus seejärel EMT poole, kes vahetas välja SIM-kaardi.

«Saime internetti kasutada paar tundi, pärast mida tuli piirang peale. Arvuti ei töötanud korrektselt, oli aeglane, ei keeranud ekraani õigel ajal ja ekraan ei töötanud ka korralikult. Programmide kasutamisel näitas arvuti «errorit»,» kirjeldas Stankus.

Praeguseks on tahvelarvuti käinud Stankuse sõnul neli korda remondis. «Arvutit saime kokkuvõttes kasutada loetud päevad,» sõnas ta. Kokku on naise firma maksnud viie kuu arvete eest 278 eurot, kuid tasumata on veel maikuu arve 55,58 euro väärtuses.

Klient võttis kohustuse

«EMT tunnistas, et arvuti on praak ja lubas vormistada tagasiostu. Kui tulime vormistusi tegema, siis selgus, et tagasiost näeb välja niimoodi, et nad lõpetavad lepingu ära, raha tagastamata, asendamata. Oleme kompromissiks soovinud makstud raha eest saada interneti ettemaksu või summa ulatuses kaupa, millega nad ei olnud nõus,» lausus Stankus.

EMT avalike suhete juht Kaja Sepp selgitas, et käesoleval juhul ei ole tegu järelmaksuga, vaid klient on võtnud kohustuse kasutada 24 kuud teenust kindla summa eest, mida ei tagastata. Kui kaasa saadud seadmega ilmnevad probleemid, on kliendil võimalus valida asemele samaväärne seade või võimaldatakse leping või komplekt ennetähtaegselt tasuta lõpetada.

«Antud juhul on komplekt juunikuus lõpetatud, kuna klient ei soovinud asemele uut samaväärset seade, ja EMT ei arvesta juunis enam selle eest tasu. Täiendavalt pakume kliendile, et ei arvesta tasu nende perioodide eest, mil seade oli hoolduses,» sõnas Sepp ja lisas, et tagasiost toimus tootja otsusega, kui seadmel tuvastati tootjapoolne viga.

«Mis internetiühendusse puutub, siis suur osa ühendusi oli kliendil tehtud üle pöörduspunkti wap.emt.ee ning ilmselt oli see ka põhjuseks, miks internet aeglane oli. Soovitame kasutada pöörduspunkti internet.emt.ee,» märkis Sepp.

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles