Valdo Randpere pangakonto tehti tühjaks

Tiina Kaukvere
, Tarbija24
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Valdo Randpere (RE).
Valdo Randpere (RE). Foto: Karli Saul / SCANPIX

Poliitikut ja Eesti Panga nõukogu liiget Valdo Randperet (RE) tabas eelmisel nädalal ebameeldiv üllatus – tema pangakaarti oli keegi võõras usinalt kasutanud Austraalias, Jaapanis, Tais, Hollandis ja Prantsusmaal, mistõttu oli pangakonto lõpuks tühjaks saanud.

«Ma olen praktiliselt loobunud sularaha kasutamisest ja maksan ka suht pisikesed arved poes kaardiga,» kirjutas Randpere oma Facebooki lehel. Eelmisel nädalal kinnitas makseterminal aga Randpere kaarti lugedes, et poliitikul ei ole arvel piisavalt raha, et ostude eest tasuda. «Arvasin, et viga oli aparaadis, aga igaks juhuks ja õnneks helistasin panka ja uurisin, et mis värk on,» kirjeldas Randpere. Pärast väljavõtetega tutvumist selgus, et juuni algul oli Randpere kaarti mõne päeva jooksul usinalt kasutatud Austraalias, Jaapanis, Tais, Hollandis ja Prantsusmaal. «Enamasti lennupiletite eest maksmiseks, aga Hollandis oli vist ka punaste laternatega lustitud,» kirjutas poliitik. «Ise olin samal ajal Eestis.»

Randpere arvab, et keegi on mingil moel tema kaarti kopeerinud ja seda uljalt nautinud. «Õppetund ja soovitus kõikidele sõpradele – olge ettevaatlikud, kui kaarti kasutate välismaal või internetist midagi ostes,» kirjutas Randpere lisades, et kiip ei anna mingit garantiid turvalisuse osas.

Siiski kiidab ta probleemi juures Swedbanki kiiret ja professionaalset tegutsemist, kuid annab soovituse – miks mitte muuta süsteeme nii, et teatud summa kasutamisel saab kaardi omanik automaatselt sõnumi oma telefonile. «See poleks küll väga odav lahendus, aga äkki aitaks see ära hoida suurema kahju.»

Randpere ei soovinud Tarbija24le varastatud summadest täpsemalt rääkida. Ka ei soovinud ta hetkel rääkida võimalusest raha tagasi saada.

Pettuseid tuleb ilmsiks iga nädal

Swedbank on varem Tarbija24le kinnitanud, et kaardipettusi tuleb ilmsiks iga nädal. Pank tegeleb igapäevaselt kaarditehingute monitooringuga, mille käigus tuvastatakse  võimalikke kaartide kuritarvitamist.

Kaardiandmete kuritarvitamiseks on erinevad võimalused: kopeerimisseadmed, ebaturvaline internetikeskkond, paha kaupmees, kliendi hooletus. Kaardi kuritarvitamise vältimiseks tuleb alati oma kaardil silma peal hoida, PIN-koodi sisestades seda vajadusel ka käega varjata. Kui on vaja kaart teenindaja kätte anda, siis tuleks  jälgida, mida ta kaardiga teeb ja vajadusel kaardiga terminali juurde kaasa minna. Alati peale välismaalt naasmist tasub oma kaardi PIN-kood ära vahetada. Internetis ostes tuleb kõigepealt veenduda, et tegemist on turvalise keskkonnaga.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles