Tarbijakaitse käed jäid Elisa kliendi puhul lühikeseks

Liis Velsker
, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Uus Sony Xperia telefon.
Uus Sony Xperia telefon. Foto: AFP / Scanpix

Tarbijakaitseameti juures tegutsev tarbijakaebuste komisjon lõpetas 2. augustil Elisa kliendi kaebuse menetluse, kuna komisjonil puudus võimalus läbi viia selgitav ekspertiis.

Mobiilsideoperaator Elisa sõlmis 22. veebruaril 2013 kliendiga müügilepingu, millega viimane soetas endale telefoni Sony Xperia P/LT22i Black hinnaga 357.50 eurot, seisab komisjoni otsuses. Ent vahetult pärast müügilepingut teatas tarbija Elisale probleemidest võrguühenduses – tema kõned katkesid.

8. aprillil viis klient telefoni Elisa esindusse hooldusesse. Ettevõtte tagastas telefoni remonti tegemata, kuna leidis, et telefoni põhiplaat (PCB) ja TI olid kahjustatud, displei kõrval olid mehhaanilised vigastused. Tarbija esitas tarbijakaitseametile kaebuse 16. mail, milles väitis, et telefon on ostmisest alates olnud nahkses kotis ega ole maha kukkunud või saanud muul moel muljuda.  

Elisa teatas 30. aprillil vastuseks tarbijakaitseameti selgitusnõudele, et mehhaaniliste kahjustuste riski kannab alates telefoni enda valdusse saamist tarbija ning telefoni mehhaanilised kahjustused on tekkinud ajal, mil see oli omaniku valduses.

Tarbijakaebuste komisjon leidis, et kaebuse lahendamine esitatud tõendite alusel ei ole võimalik, kuna telefoni mehhaanilise kahjustamisega seonduvad asjaolud nõuavad põhjalikumat uurimist.

«Komisjoni käsutuses olevate tõendite põhjal ei ole võimalik hinnata, kas häired sideteenuse kvaliteedis olid põhjuslikus seoses telefonil hilisemalt tuvastatud vigastustega. Poolte selgitused on ajas muutuvad. Ebaselgeks jääb telefoni seisund müügi ja tarbija valdusse üleandmise hetkel, samuti remondi- ja hooldustöökotta võtmise hetkel,» teatab komisjon otsuses.

Lisaks puudus komisjonil võimalus läbi viia kahjustuste tekkimise selgitamiseks ekspertiis põhjusel, et määratava ekspertiisi kulu ületaks tunduvalt vaidlusaluse telefoni maksumuse. 

Tarbijakaitseamet lõpetas menetluse, osapooltel on õigus pöörduda maakohtusse.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles