Klient: Turismiweb lubas meile Pärnusse olematu hotellitoa

Liis Velsker
, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Pärnu rand.
Pärnu rand. Foto: Ardi Truija / Pärnu Postimees

Laupäeval Pärnusse suvemõnusid nautima minna tahtnud Kristel oleks koos abikaasaga napilt lageda taeva alla jäänud, kui poleks hotellist tehtud broneeringu kohta kinnitust küsinud.

«Avastasime abikaasaga, et laupäeval, 3. augustil pakub Turismiweb võimalust broneerida kahene tuba Victoria hotellis 95 euro eest. Rõõmustasime ja tegime kohe ka bookit.ee aadressil broneeringu, mille kohta saabus e-mailile ka kinnitus. Oli puhas juhus, et autosse istudes tahtsin igaks juhuks hotelli teatada, et saabume veidi hiljem,» meenutas Kristel sündmusi.

Suur oli aga naise šokk, kui hotellist teatati, et mingeid vabu tube tegelikult pole, hotell on äärest ääreni täis. «Oleksime sõitnud sadu kilomeetreid ilmaasjata ning arvestades nädalavahetuse ilma, poleks olnud võimalust ka muud majutust broneerida. Nii et broneeringusüsteemile lootma jäädes oleksime lihtsalt lageda taeva alla jäänud,» tõdes ta ärritunult.

Hotellist Victoria saadeti Kristelile ka vabanduskiri, milles nenditi muuseas, et hotelli leping kõnealuse broneeringusüsteemiga lõppes juba pea aasta tagasi. «Meie ise enam süsteemis midagi muuta ei saa, aga kahjuks olid meie toad nende lehel endiselt müügis,» teatati kirjas.  

Vihane klient otsustas helistada läbi ka teised bookit.ee lehel olevad majutusasutused – selgus, et broneeringusüsteemis vabade ja müügis olevate tubadena näidatavaid tube polnud tegelikult saadaval mitte üheski. «Huvitavaks teeb see, et klient tagab broneeringu oma krediitkaardiga. Meie muidugi tühistasime tehingu koheselt, kui oleksime avastanud selle petuskeemi hiljem, oleksime raha lihtsalt kaotanud,» usub Kristel.

Turismiwebi esindaja Marika Poom teatas esmalt, et kaebuse esitaja ei ole pöördunud otse nende poole. «Oleksime saanud kohe ka täiendavaid omapoolseid selgitusi anda ja aidanud leida sobilikku lahendust ning alternatiivi. Loomulikult on tegemist kahetsusväärse juhtumiga ja mõistame klientide pahameelt,» sõnas ta.

Kes vastutab?

Victoria hotell on bookit.ee süsteemis juba pikemat aega ning nad on väga teadlikud oma õigustest, võimalustest ja kohustustest, rõhutas Poom. «Loomulikult on meil vormistatud nendega ka koostööleping, mis kõike reguleerib,» kinnitas naine.

Poom selgitas, et kui hotell jätab bookit administreerimissüsteemis avatuks oma toad, kuigi tal on need kinni, siis kannab ka antud hotell selle eest vastutust. «Kõigi majutusasutustega, kellega meil on koostöö, on kooskõlastatud ka leping, mille alusel on majutusasutusel ka pidev ligipääs bookit.ee administratsioonsüsteemile, kus ta saab ise märkida, millistel kuupäevadel ja mis tingimustel on majutusteenust pakkuda,» märkis Poom.

Bookit.ee online broneeringute koostöölepingu üldtingimustes on muuhulgas sätestatud, et majutaja vastutab Turismiwebi majutusteenuse broneeringusüsteemis nähtava teabe täpsuse, täielikkuse ja õigsuse eest – see hõlmab ka kirjeldusi, majutuse taset ehk tärne, hindu ja saadavust.

«Victoria hotell pole paraku viimasel ajal meie poole pöördunud ei telefoni ega ka e-kirja teel. Ka peale antud juhtumit ei ole Victoria hotell andnud meile teada soovist antud koostööd lõpetada. Näeme, et Victoria hotell on käinud viimastel päevadel bookit.ee administreerimissüsteemis ja teinud vajalikud nn tubade sulgemised teatud kuupäevadel,» lausus Poom.

Poomi sõnul püüab bookit.ee kanda maksimaalselt hea selle eest, et majutusteenuse saadavuse info oleks onlines õige. «Peame tõdema, et on majutusettevõtteid, kellega antud koostöö ei toimi alati nii vahetult,» märkis naine.

Põhjused võivad tema sõnul peituda nii selles, et suvi on turismi valdkonnas väga kiire aeg, mil ei jõua kõiki muudatusi süsteemis teha kui ka selles, et hotelli võib tööle sattuda ka uut lisapersonali, kes ei pruugi olla piisavalt informeeritud toimingutest broneeringusüsteemides.

Kristel portaali esindaja juttu ei usu. «See on täielik jura! Mul polnud võimalik nendega ühendust saada, sest infotelefon töötab kell 9.00–17.00 tööpäeviti! Turismiwebi telefonile ei vastanud laupäeval keegi, kuigi proovisin sinna korduvalt helistada.»

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles