Klient hoiatab raha tagastamisega venitanud OnOffi eest

Liis Velsker
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Tolmuimeja.
Tolmuimeja. Foto: Tiina Kõrtsini / Õhtuleht

Klient Marko hoiatab Tarbija24 portaali lugejaid elektroonikakauba jaemüüja OnOffi eest, kes kuudeviisi ei suutnud katkist tolmuimejat parandada ega kuni üleeilseni raha tagasi maksta.

Veebruari keskel otsustas Marko koos abikaasaga osta uue tolmuimeja, mis saaks edukalt hakkama nende pikakarvalise koera karvade eemaldamisega. Mustika keskuse OnOffis müügil olnud Philips tolmuimejat reklaamiti mehe sõnul kui spetsiaalselt koerapidajatele mõeldud toodet. Tolmuimeja maksis 199 eurot. 

Kuu aega pärast ostu ei töötanud enam tolmuimejaga kaasas olnud spetsiaalne koerakarvade otsik, mis oli olnud ostu üheks motivaatoriks, ning see sai OnOffi allkirja vastu tagastatud. Aprilli keskpaigaks polnud otsikut endiselt ära parandatud ega uue vastu vahetatud ning selleks hetkeks oli katki läinud ta tolmuimeja teleskooptoru – tolmu sai imeda ainult küürutades, kirjeldas Marko sündmusi. Kauplusesse viidi tagasi ka teleskooptoru.

«Mai alguses tehtud telefonikõne OnOffi jättis meid uue infota – mõlemad tarvikud on endiselt Philips Eesti käes ja pole teada, millal me need tagasi saame,» rääkis mees. Ka mai lõpus tehtud kirjalik järelepärimine ei aidanud. Marko kontakteerus tarbijakaitsega, kes analüüsis juhtumit ja jõudis arusaamisele, et tal on õigus lepingust taganeda ehk nõuda raha tagasi. 

«Läksime abikaasaga kohapeale, rääkisime poe juhatajale ära kogu loo ning selgitasime ka oma soovi lepingust taganeda. Poe juhataja lubas sama päeva jooksul tagasi helistada, enne asja omalt poolt uurides. Tagasi helistades oli ta lepingust taganemisega nõus, öeldes et nemad kavatsevad mulle tagastatava 199 eurot omakorda Philips Eestilt välja nõuda,» sõnas mees.

Tolmuimeja eest makstud raha ei olnud mehe kontole kantud ka veel üleeile. «Minu meelest on OnOffi hoolimatu suhtumine nii toote pooleaastase garantiiremondi, mis jäigi teostamata, kui raha tagasimaksmise episoodides lubamatu, mistõttu võiks sellest ka teisi lugejaid hoiatada,» nentis mees.

Maaletooja tarneprobleem

OnOffi turundusjuht Veste Kivipalu nentis, et tõepoolest on aset leidnud selline kahetsusväärne juhtum, et kliendi pretensiooni lahendamise aeg on veninud liiga pikaks.

«Kliendile, kes soetas endale OnOffist spetsiaalse Philipsi tolmuimeja, mille kasutamisel ei töötanud enam korrektselt ei otsak ega ka teleskooptoru, on tänaseks päevaks tagastatud ostusumma 199 eurot. OnOffi kaupluse juhataja on kliendi ees ka vabandanud,» lausus Kivipalu.

Kivipalu selgitas, et viivitus tulenes eelkõige maaletooja tarneprobleemist. «Nimelt ei saanud me vajaminevaid tolmuimeja osasid oma partnerilt, vaatamata meiepoolsetele päringutele ja tellimustele,» põhjendas ta.

Lisaks sellele jäid turundusjuhi teatel mõned tööprotsessid juulikuus venima seoses firma reorganiseerimisega. OnOffi poed on hiljuti ümber organiseeritud uue firmanime alla – neid opereerib nüüd OnOff Jaekaubanduse OÜ. Kõnealust pretensiooni lahendas veel OnOff Eesti AS, kes opereeris Mustika Onoffi, kust pretensiooni esitanud klient omale tolmuimeja soetas.

«Anname endast parima, et sellised juhused ei korduks,» lubas Kivipalu.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles