Tarbijad nurisesid mais enim tööstuskaupade üle

Hanneli Rudi
, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Kodutehnika valik kaupluses.
Kodutehnika valik kaupluses. Foto: Peeter Langovits

Tarbijakaitseametisse pöörduvad inimesed kurtsid mais kõige enam tööstuskaupade üle, pooltel juhtudel polnud inimesed rahul soetatud tehnikaga.

Mais sai tarbijakaitseamet inimestelt 139 avaldust, millest 73 puudutasid tööstuskaupu, teatas amet.

35 kaebust esitati tehnikakaupade kohta (sh kodutehnika, arvutid ja tarvikud, telefonid ja muud sidevahendid, TV-, muusika- ja raadiokaubad). Üheksal korral oli probleeme mööbliga. Jalatsid, kotid ning rõivad ja muud tekstiiltooted valmistasid tarbijatele peavalu kokku 19 korral.

Kaabel-, digi- ja SAT TV kohta esitati mais kuus ning laenude ja liisingute kohta neli kaebust.


Ka poole ameti infotelefonile tehtud kõned puudutasid tööstuskaupu. Kõige rohkem helistati tehnikakaupadega seoses - arvutite ja tarvikute kohta küsiti 83 korral, kodutehnika kohta 36 korral, telefonide ja muude sidevahendite kohta 59 korral.

Autode, rollerite ja mootorrataste tõttu helistati 35 korral ning autotarvikute pärast 26 korda. Mööbli pärast helistati 48 ning TV-, muusika- ja raadiokaupade tõttu tegid tarbijad maikuus 32 telefonikõnet.

Teenustega seoses helistati 335 korral ja kõige enam - 44 korda - helistati kaugmüügi (internetikaubanduse) pärast. Ehitusteenuste kohta tehti mais 36 telefonikõnet, milles kurdeti ehituskvaliteedi üle. Näiteks kurtsid inimesed läbitilkuvate lagede ja hallituse üle kortermajades, kehvasti paigaldatud akende ja uste üle.

Mais oli päevakorras ka ajalehe Vesti pankrot ja seoses sellega lugejaskonna huvi oma raha tagasi saamise võimalustest. Sel teemal helistas ametisse 17 inimest.

Teistest rohkem küsiti maikuus ka finantsteenuste ja turismiteenuste kohta. Finantsteenuste osas tekitasid tarbijates muret erinevad laenud ning liisingud. Turismiga seonduvaid kõnesid sai amet eelmisel kuul 19.

25 korral kurtsid helistajad ka reklaamide kohta, enamasti poldud rahul reklaami eksitava sõnumiga või pealetükkiva esitusviisiga.

Tarbijakaitseamet koostas mais kaubandus-ja teenindusettevõtetele 446 kontrollakti. Kontrollimise põhjal tehti 1 ettekirjutus, 111 otsust väärtegude kohta kogusummas 62 860 krooni, suulise hoiatusega piirduti kaheksal korral.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles