Ryanairi uus nipp reisijate raha kättesaamiseks

Hanneli Rudi
, Tarbija24 juhataja
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Ryanairi lennuk.
Ryanairi lennuk. Foto: AFP/SCANPIX

Väidetavalt püüab odavlennufirma Ryanair suurendada oma kasumit nii, et soovitab lennusaatjatel süüa ja juua ostvatele inimestele vahetusraha tagasi mitte anda.

«Ära loovuta vahetusraha» soovitus on portaali news.com.au andmetel kirjas koolitusprogrammis. Seal soovitatakse lennusaatjatel eksitada süüa või juua ostvaid inimesi väitega, nagu poleks neile anda vahetusraha. Selle asemel peaksid lennusaatjad pakkuma inimestele lennufirma kiirloteriipiletid või soovitama osta sama summa eest lisakaupa.

Selliseid nõuandeid jagatakse Ryanairi müüginippide dokumendis, mille koostas firma Retail In Motion, mis ise nimetab ennast parda jaemüügi asjatundjaks. Lennufirmad palkavad ettevõtte, et uuendada pardapoe valikut, koostada menüüsid ja jagada müüginõuandeid.

A4 formaadis lehel on näiteks selline soovitus «Ära anna vahetusraha tagasi. See on lihtne ja tõhus meetod, mis aitab suurendada reisijate kulutusi. Kui sa peaksid tagasi andma kaks eurot, siis ütle, et praegu sul sobivat vahetusraha pole ja luba see tuua pärast teeninduse lõpetamist. Või küsi,  kas soovitakse osta lotopiletit või midagi muud kahe euro väärtuses. Kui see ei õnnestunud, siis ära heida meelt, vähemalt sa proovisid.» Lennufirma vastuoluline juht Michael O'Leary on tuntud oma ideede poolest, kuidas suurendada käivet ja vähendada kulusid.

Lennufirma esindaja sõnul on tegemist koolitusdokumendiga. Ettevõte küll teeb koostööd firmaga Retail In Motion, kuid dokumendi sisu olevat muudetud.

«Ryanairi poliitika on, et tagatisraha tuleb reisijatele anda kohe,» lisas ta. «Või kui seda summat kohe pole, siis märgitakse üles istekoht ning puudu jäänud summa ja see tagastatakse enne lennu lõppu,» kinnitas ta.

Retail in Motion esindaja sõnul palub ettevõte vabandust koolitusdokumendi sõnastuse tõttu tekkinud arusaamatuste pärast. Dokument on tagasi võetud ja selle sõnastus on ülevaadatud.

Eelmisel kuul soovitas Ryanair oma pilootidel kütuse säästmiseks sõita aeglasemalt. Nii loodab ettevõte säästa 15 protsenti kütusekuludelt.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles