Lugeja küsib: kas mootorratturid võivad sõita kahekesi kõrvuti?

Tarbija24
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Mootorrattur.
Mootorrattur. Foto: Ants Liigus / Pärnu Postimees

«Kas mootorrattaga võib sõita kahekesi kõrvuti? Liiklusseaduse järgi ja liikluskooli väitel võib, aga ainult asulas. Liiklusseaduses on selle kohta öeldud, et sõidurada on sõidutee pikiriba, mis võib olla tähistatud asjakohaste liiklusmärkide või teekattemärgistega ja mille laius on küllaldane autode liiklemiseks ühes reas. Kaherattaline mootorratas ja mopeed võivad sõidurajal liikuda kahes reas. Samas järgnev punkt välistab selle asulavälisel teel (sisemine mootorratas ei paikne parema ääre lähedal,» kirjutab lugeja.

Vastab vandeadvokaat Maano Saareväli advokaadibüroo Sirk ja Saareväli.

Liiklusseaduse § 2 punkt 76 sätestab reegli kaherattaliste sõidukite paiknemiseks sõidurajal, tegemata vahet, kas sõidurada, mis võib olla tähistatud või tähistamata, asub asulateel või asulavälisel teel. Liiklusseaduse S § 2 punkt 76 piiritlemine sama seaduse § 45 lõige 7 sõltub sellest, kumba normi tuleb vaadelda üld- ja kumba erinormina. Erinorm kehtib alati üldnormi ees.

Sõidukirühmast lähtudes oleks erinormiks liiklusseaduse § 2 punkt 76. Struktuurselt võiks erinormiks pidada ka § 45 lõige 7. Kuidas kõnealuseid sätete vahekorda tõlgendada tuleks, selle kohta täna kohtupraktika veel puudub. Seetõttu ei saa siinkohal anda vastust, millele vaidluse korral tugineda saaks. Argumente leida oleks võimalik mõlema tõlgendusviisi kasuks.

Mootorrattasõidu ohutuse seisukohalt soovitan igal juhul lähtuda liiklusseaduse § 45 lõikest  7, kuna maanteekiirustel kõrvuti sõitvate rataste puhul juhi võimaliku eksimuse tõttu kasvõi riivava kontaktini vähenenud külgvahe võib viia (ja on viinud) traagiliste tagajärgedeni.

Loe lisaks nõuandeid samal teemal või küsi tasuta nõu vastused.ee lehel.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles