Klient süüdistab Euronicsit pettuses

Piret Lakson
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Sülearvuti. Foto on illustreeriv.
Sülearvuti. Foto on illustreeriv. Foto: SCANPIX

Möödunud aasta lõpus Euronicsist sülearvuti ostnud klient pöördus juulikuus tarbijakaebuste komisjoni poole, süüdistades firmat pettuses arvuti omaduste kirjeldamisel. Komisjon otsustas tarbija kaebuse rahuldada.

Tarbija ja Euronics Antista AS sõlmisid mullu 1. detsembril järelmaksuga müügilepingu. Klient on Asuse sülearvuti eest praeguseks kooskõlas maksegraafikuga tasunud 803.67 eurot.

Probleemid hakkasid pihta käesoleva aasta jaanuaris, kui tarbija esitas kauplejale pretensiooni, et arvutile tuleb kasutuse käigus ette sinine ekraan näidates veateadet BSOD. Kaupleja tellimusel tegi Servisa ICT OÜ arvuti kõvaketta (HDD) hoolduse ja OS taaslaadimise, arvutis olnud andmed kopeeriti uuele kettale.

Arvuti tagastati kliendile veebruari keskel, ent nädal hiljem võttis tarbija uuesti ettevõttega ühendust sooviga lepingust taganeda, kuna arvuti töös tekkisid samad probleemid. Kaupleja sõnul ei olnud selleks alust, kuna hooldustöökojas tehtud diagnostika tulemusena on märgitud, et arvuti on riistvaraliselt korras ning vead arvuti töös on põhjustatud arvutisse installeeritud tarkvarast. Arvutile tehti teistkordne OS taaslaadimine.

Sarnased vead ilmnesid uuesti mai keskel ning klient soovis teistkordselt lepingust taganeda. Kaupleja aga ei nõustunud arvutit asendama kinnitades ikka, et probleemid arvuti töös on tingitud arvutisse installeeritud tarkvaralisest veast. Samuti ei nõustunud kaupleja arvutile tasuta hoolduse tegemisega, kuid pakkus kompromissina arvutisse Windows programmi installeerimist.   

Siiski riistvara rike

4. juunil pöördus klient tarbijakaitseameti poole ja nõudis Euronicsilt ostuhinna tagastamist või arvuti asendamist kas sama või kallima mudeliga. Kaupleja teatas ametile, et tarbija arvuti riistvara on puudusteta, arvuti tarkvara ebastabiilsus ei ole hinnatav tootmisdefektina ning operatsioonisüsteemi häired võivad olla põhjustatud kas ebaõigest kasutamisest või viirusest. Vaatamata sellele taastati operatsioonisüsteem koos driveriga tasuta.

Komisjonile esitatud sõltumatu ekspertiisi AS Ordi arvamuse kohaselt tuvastati arvutile tehtud diagnostika käigus riistvara rike, eeldatavasti emaplaadi rike (hangub ja sata seadmed kaovad küljest). Selgus, et arvutil esinenud töörežiimi häired ei saa olla põhjustatud tarkvarast.    

Tarbijakaebuste komisjon otsustas kliendi kaebuse rahuldada, lähtudes vaidluse lahendamisel tarbijale müüdud kauba tavalisest kasutusviisist ja selle võimalikkusest ning vastavusest vähemalt samasse kaubagruppi kuuluvate sarnaste asjade keskmisele kvaliteedile.

Poolte kirjavahetus tõestas, et arvutil esinesid rikked müügijärgse esimese kuue kuu jooksul kolmel korral ning vaatamata hooldusele ei olnud arvuti otstarbekohaselt kasutatav. On ilmne, et esinenud rikete hulk takistas seadme otstarbekohast kasutust, seisab komisjoni otsuses. Komisjon leidis, et tarbijale müüdud arvuti ei ole nõuetekohase kvaliteediga ning et arvuti oli ebakvaliteetne juba kauba tarbijale üleandmise ajal.

Euronics otsust ei vaidlusta

Samuti ei olnud puudused tootes enne kasutamist nähtavad, mistõttu ei võinud ostja neid kauba ülevaatamisel märgata. Tarbija on kauplejale ilmnenud puudustest õigeaegselt teatanud ning andnud müüjale võimaluse kahjustused parandada. Müüja tehtud/korraldatud parandustega ei ole seda aga saavutatud.

Kaupleja ei ole tõendanud, et arvutit oleks kasutatud tavapärasest erinevalt või vastuolus kasutusjuhendiga või et tarbija oleks arvuti kasutamisel olnud hooletu. 

Komisjoni hinnangul on üleantud puudustega toote parandamine põhjustanud tarbijale olulisel määral ebamugavusi, edasine parandamine oleks juba ebamõistlikult koormav. 

Komisjon leiab, et müüja on lepingut rikkunud (VÕS  §  223) ning tarbijal on õigus lepingust taganeda ja nõuda raha tagastamist. Otsuse kohaselt peab AS Antista tagastama kliendile arvuti eest makstud raha ning hüvitama teenustasu ekspertiisi eest 20 eurot.

Euronicsi e-poe juhataja Reelika Jeferjevi kinnitusel Euronics otsust ei vaidlusta ning lahendab kaebuse vastavalt komisjoni otsusele.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles