EMT ja Tele2 kliendid saavad arveid teenuse eest, mida pole tellinud

Marina Lohk
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Foto: Caro/ScanPix

Postimees.ee poole pöördus EMT kõnekaardi POP kasutaja Arvo, kellelt on kasseeritud sadu kroone EMT vahendatava teenuse eest, mida ta enda sõnul pole kindlasti tellinud.

Arvo rääkis, et on saanud sõnumeid numbrilt 1818 ja iga nädal on selle eest kõnekaardilt maha läinud 27 krooni, kuigi ta pole ühtegi teenust numbrilt 1818 tellinud.



Arvo sõnul ei ole EMT vaatamata tema korduvatele pöödumistele midagi ette võtnud, internetifoorumites on aga leidnud veel vähemalt 50 inimest, kes on samamoodi petta saanud, nende seas on nii EMT kui ka Tele2 kliente.



«Oleks see tõesti niimoodi olnud, et lähed internetti, sisestad ükskõik kelle numbri ja teenus on tellitud, aga sain siin teenusepakkujalt kirja, kus ta väidab, et on tellitud internetist see kontrollkood ja isegi tagasi saadetud,» oli mees hämmeldunud ning lisas, et  ta on tõepoolest ainus telefoni kasutaja tal pole ka lapsi, kes oleks saanud salaja teenust tellida.



Arvo saatis Postimees.ee’le edasi ka täna teenusepakkujalt saadud e-kirja, kus tõepoolest väidetakse, et süsteemist on näha, et mees on liitunud teenusega interneti kaudu.



«Süsteemist on näha, et teenus oli numbri XXXXXXXX poolt tellitud ning sellele saadetud salasõna oli sisestatud,» seisab e-kirjas.



EMT: iseenesest see teenus tekkida ei saa



EMT pressiesindaja Kaja Pino kinnitas Postimees.ee’le, et tegemist on Vibromoveli perioodilise sisuteenusega hinnaga 27 krooni nädalas. «EMT on selle teenuse vahendaja, sisu ja reeglid tulevad partneri poolt,» märkis Pino.



«Teenus tähendab seda, et telefoninumbri kasutaja on liitunud ühe Vibramovili klubiga, kust igal nädalal saadetakse talle wapilink, kust saab tasuta valida 4 asja (näiteks helin, taustapilt vms),» selgitas Pino.



Kaja Pino märkis lisaks, et klubiga saab liituda ka siis, kui telefon ei toetagi üldse WAP-teenuseid, mis võib sisuliselt viia olukorrani, kus inimene saab teenust, mida ta kasutada ei saa ja maksab selle eest ikkagi raha.



«Kui klient väidab, et ta ei ole kunagi sellele numbrile mitte millegi tellimiseks mitte ühtegi sõnumit saatnud, on tegu võib-olla olnud kellegi teise pahatahtliku teoga. Päris iseenesest see teenus tekkida ei saa, selleks on kindlasti vajalik konkreetselt telefoninumbrilt numbrile 1818 saadetud sõnum,» ütles Pino.



Teenusest lahtisaamiseks tuleb saata sõnum numbrile 1818, mille sisuks on STOP ja klubi nimi. Teine võimalus on helistada numbrile 1818 ja paluda teenus antud telefoninumbrile lõpetada.



Vibramovel on Kaja Pino sõnul Portugalis asuv rahvusvaheline teenusepakkuja, kes  vahendab sisuteenuseid väga paljudele operaatoritele üle maailma ning tuli Eestisse oma teenusega 2006. aasta aprillist.



Pino rääkis, et tegemist on ühega esimestest perioodilistest sisuteenustest Eestis ning inimesed ei ole veel tõenäoliselt harjunud uue süsteemiga, kus raha ei võeta mitte iga eraldi tellitud pildi või helina eest, vaid kogu perioodilise paketi eest.



Küsimusele, miks EMT sellist teenust vahendab, kui see inimestele kahjulik tundub olevat, vastas Kaja Pino, et paljudele on see ilmselt siiski kasulik.



«Selle paketiga saavad nad oma nänni kätte tunduvalt odavamalt kui mujalt tellides. Ja püsitellijad on hästi õnnelikud,» rääkis Pino.



Vibromovel: probleemid tekivad peamiselt lastega



Kuigi Vibromoveli lehel on öeldud, et «sisestades oma telefoninumbri, liitud automaatselt klubiga, kus iga nädal saadetakse sulle 4 helinat, teenuse hind on 27 EEK nädalas», selgitas numbril 1818 vastanud klienditeenindaja Eugen Järv, et internetist teenust tellides saab telefoninumbri kinnitamise järel vastavale numbrile parooli, mille peab omakorda kinnitama ja alles siis on teenus ka tellitud.



Seda, et inimene pole teenust tellinud ja on sõnumeid ometi saanud, on Järve sõnul küll ette tulnud, kuid enamasti on tegemist olnud olukordadega, kus telefon on sattunud vahepeal lapse kätte ja laps on teenuse ka tellinud.



«On olnud ka tehnilist laadi probleeme ja inimesed on saanud siis kompensatsiooni,» selgitas Järv.



Tehniliste probleemide all mõtles Järv olukordi, kus inimesed on saanud mobillioperaatorilt numbri, mille eelmine kasutaja oli teenusega liitunud ning numbri taaskasutuselevõtul  on teenus ise aktiveerunud.



Teenust pakub kaks mobiilioperaatorit



Teenusepakkuja kodulehelt on näha, et teenust saavad kasutada EMT ja Tele2 kliendid.



Ka Tele2 turundusjuht Kristjan Seema kinnitas, et sellist teenust pakutakse ning ta on probleemidega kursis, kuid EMT selgitustele lisaks ei osanud ta enam midagi öelda.



Seema ütles, et probleeme esines peamiselt siiski vaid alguses. «Kui see teenus tuli, siis inimesed ei olnud kursis,» ütles Seema.



Turundusjuhi sõnul saab firma kontrollida, kas inimene on saatnud teenusepakkujale sõnumi, kuid juhul, kui teenus on tellitud interneti kaudu, on see juba märksa keerulisem.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles