VW DSG-käigukast: revolutsiooniline seitsmekäiguline lõunasöök

Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Varas sai auto võtmed tungides akna kaudu elumajja.
Varas sai auto võtmed tungides akna kaudu elumajja. Foto: Caro / Scanpix

Volkswagen on hakkama saanud meistriteosega – omavahel on ristatud manuaal- ja automaatkast ning tulemuseks on DSG (Direct-Shift Gearbox), mis nüüdseks on saanud kuuele käigule lisaks veel ühe.

Möödunud aasta lõpus jõudis seeriatootmisesse VW DSG 7-käiguline jõuülekandja, kirjutab Auto Bild Eesti.



Barcelona pakub alati põnevat vaatamist. Seekord ei huvita meid arhitektuur, moodne linnakultuur ega Hispaania toit. Meid huvitab hoopis Saksa täpsus ja insenerimõte: 7-käiguline DSG on jõudnud seeriatootmisse.



Uut, DSG-kastiga Golfi saab proovida nii tihedas linnaliikluses, laial kiirteel kui ka kurvilistel mägiteedel. Kombineerituna 1,4-liitrise bensiinimootoriga moodustab see peaaegu et ideaalse koosluse.



Kiirendamisel toimuvad käiguvahetused mõnekümne millisekundilise kiirusega ja seda nii automaat- kui ka manuaalrežiimis.



Kiirteel 120 km/h liikudes jäid pöörded kõigest 2300–2400 juurde ning keskmine kütusekulu 5,9 l/100km kanti.



Võrdluseks võiks tuua manuaalkastiga 1,4-liitrise Golfi, mille keskmine kütusekulu on 6,3 l/100 km, ning automaatkastiga 1,6-liitrise, mis võtab juba 7,6 l/100 km.



Kuid milles seisneb siis uue DSG tööpõhimõte? Lihtsalt öeldes on tegu käigukastiga, millel on kaks sidurit. Esimene on mõeldud 1., 3., 5. ja 7. käigule ning teine 2., 4., 6. ja tagurpidikäigu jaoks.



Ülimalt kiireks teeb käiguvahetuse asjaolu, et pidevalt on sisse lülitatud kaks käiku korraga – neist üks täiel rinnal tööd rügamas ning teine lihtsalt siduriga lahutatud.



Huvitav on ka see, et 7-käiguline on nn kuiva siduriga, erinevalt eelmisest, 6-käigulisest DSG-st, millel on veel nn märg sidur.



Võrdluseks veel niipalju, et 6-käiguline käigukast kaalub 93 kg ja tarbib 6,5 liitrit õli, 7-käiguline on aga tervelt 23 kg kergem ja vajab kõigest 1,7 liitrit õli.



Miinuseks võib pidada maksimumpöördemomenti, mis on kõigest 250 Nm 6-käigulise 350 Nm-i vastu. Seetõttu saab 7-käigulist kasutada vaid Volkswageni väiksemate mootorite puhul. Võimsad mudelid nagu GTI või R32 peavad jääma 6-käigulise juurde.



Olgu, aga mis teeb kõnealuse käigukasti revolutsiooniliseks? Volkswagen on oma 226 inseneri töö kvaliteedis sedavõrd kindel, et lubab oma täielikult hooldusvabale «seitsmelisele»  DSG-le elueaks vähemalt kaks miljonit kilomeetrit!



Kui mõelda, et enamik tänapäeva sõiduautodest ei näe kaugeltki esimese kuue nulli täitumist oma odomeetril, siis mis veel rääkida topelt miljonist. Aukartust äratav arv, kas pole?



Maailm ootas efektiivset ja ökonoomset käigukasti ning nüüd on ta selle ka saanud. Uusi kahesidurilisi käigukaste on müüdud nüüdseks juba üle miljoni ning nõudlus nende järele paistab aina kasvavat.



Samalaadset, Power Shifti nimelist käigukasti üritab luua ka Ford.



7-käigulise DSG ja 1,4-liitrise TSI-mootori koostöö pälvis Saksamaa autoklubi ADAC välja antava auhinna Yellow Angel 2008 innovaatilisuse ja keskkonnasäästlikkuse kategoorias.



Pärast 6-käigulise DSG loomist tundus, et piir on saavutatud – 7-käiguline näis ulmelise ja mittevajalikuna. Nüüd on see aga täies hiilgus meie ees ja peatselt kõigile kättesaadav. Mis tuleb järgmiseks?

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles