Poed toovad omatooted laiast ilmast

Siiri Erala
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Selveri omatooted valmivad Eestist üsna kaugel. Näiteks ananassitükid pärinevad Taist, marineeritud ja kokteilkurgid Indiast ning magus mais ja rohelised herned Ungarist.
Selveri omatooted valmivad Eestist üsna kaugel. Näiteks ananassitükid pärinevad Taist, marineeritud ja kokteilkurgid Indiast ning magus mais ja rohelised herned Ungarist. Foto: Peeter Langovits

Kaubandusketid toovad üha enam müügile omatooteid. Kuigi need kannavad siinsete kaupluste nägusid-nimesid, on suures osas tegemist valikuga laiast maailmast.



End hea ja eestimaisena reklaamiv Selver müüb oma nime all näiteks Indias toodetud marineeritud kurke, Belgia müslit ja Tai ananassikonservi. Prisma pakub oma Rainbow-toodete sarjas 17 riigis valmistatud tooteid, teiste seas ka Austraaliast ja Ameerika Ühendriikidest pärit kaupa. Samuti pole eestimaisus tähtsusjärjekorras esimene Rimi ja Säästumarketi omatoodete valikus.



Selveri turundusjuht Triin Kaare ütles, et kõike ei olegi võimalik Eestis toota ning on üsna loomulik, et virsikud nende kompotis on pärit palju soojema suvega maalt. Samas on Selveri nime kandvad jahu- ja piimatooted tema sõnul ikka kodumaist päritolu.



Prisma esindaja Kadri Lainas selgitas, et paljusid kaubagruppe Eestis ei toodeta ning seetõttu on näiteks mõned kastmed, konservid ja esmatarbekaubad enamasti mujal valmistatud.



Kaupluste esindajad ei salanud aga ka seda, et omatooteid püütakse pakkuda võimalikult hea hinnaga ja tootja valik lähtub tihti sellest.



«Rimi ja Säästumarketi omatooted tehakse Eesti, Läti, Leedu jaoks korraga. Võtame alati pakkumised kõigilt kolmelt maalt ja vajadusel ka kaugemalt,» rääkis Rimi turundus- ja kommunikatsioonijuht Evelin Mägioja. «See, kus maal nad siis valmistatakse, sõltub sellest, kust tuleb kõige parem hinna ja kvaliteedi suhe.»



Kauge päritolumaa Eesti ostjaid praegu ei heiduta – omatoodete müük on viimasel aastal-paaril jõudsalt kasvanud. Mägioja sõnul ostetakse osasid omatooteid ilmselgelt eelkõige hinna pärast, näiteks Alpenrose piima, kuid on ka neid, mille puhul loeb maitse. Kaduma hakkab umbusk, et omatooted on kõige kehvema kvaliteediga ja kindlasti Poolas tehtud.



Lainas arvas siiski, et Eesti kaupluste omatoodete mainel on veel kõvasti paranemisruumi. «Paraku on jaekettide omatoodete üldine maine madal, sest sageli on hinnaeelis saadud toote kvaliteeti ohverdades, mitte suurte mahtude ja reklaamikulude vähendamisega,» lausus ta.



Lainase sõnul on kasvuruumi omatoodete arvukuselgi. «Vaadates maailmapraktikat, on Eestis omatoodete osakaal veel väike. Lääne-Euroopas võib nende osa küündida 40 protsendini,» lausus ta.



«Samas on oluline, et koos kvantiteedi kasvuga ei unustataks ära kvaliteeti. Ostjad ootavad odavat hinda, kuid mitte ainult – ehk kohvilaadse joogi asemel tahaks klient siiski soodsa hinnaga kohvi saada,» lisas Lainas.



Omatooted Eesti poodides


•    Selverites on kaupluse enda nime all ligikaudu 100 toodet


•    Säästumarketites on Alpenrose, Old Farmeri, Marine, Northlandi ja «%» märgi all kokku 400 toodet


•    Rimides on kaupluse enda nime all üle 200 toote, lisaks Alpenrose, Old Farmeri, Marine, Northlandi ja «%» märgiga, kokku pea 700 toodet


•    Prismades on Rainbow’ märgi all müüdavaid tooteid üle 700


Allikas: PM

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles