Kirjade järgi mitu kuud söögikõlblik juust hallitab

Hanneli Rudi
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Hallitusjuust Eesti moodi.
Hallitusjuust Eesti moodi. Foto: Hanneli Rudi

Kuigi Valio Eesti juustu pakendil oleva kirje kohaselt peaks juust olema söödav veel oktoobriski, on see hoolimata külmkapis seismisest tugevalt hallitanud.

«Ostsin selle juustu 15. juulil Maxima Ümera poest, kus see oli soodushinnaga müügil,» rääkis Tarbija24 toimetusse pöördunud pensionär Taisija. Naise sõnul varub ta alati soodushinnaga kaupa, sest muidu ei tule pensioniga välja. «Juustpakk jäi külmakapis teiste asjade taha ja alles ükspäev ma selle avastasin,» sõnas naine. Kui ta avamata paki kapist välja võttis, siis selgus, et see on tugevalt hallitanud. Pakk on suletud ning sellel pole mingeid silmaga märgatavaid auke.

Naine läks hallitanud juustupakiga Ümera Maximasse, et hallitanud kauba eest raha tagasi küsida. «Aga nemad hakkasid rääkima, et kust me teame, kuidas te seda juustu hoidsite, kas ikka oli külmkapis,» meenutas naine vahetult enne toimetusse tulekut tehtud käiku. Poetöötaja oli käskinud tal avalduse kirjutada ja nõudnud, et pakk tuleb poodi jätta, et selle saaks ekspertiisi saata. «Aga äkki nad ei taha mulle raha tagasi anda,» põhjendas naine, miks ta otsustas juustupakiga toimetusse tulla.

«Kuna tegu on kindla tootja tootega, siis pakkus Maxima pressiesindaja Erkki Erilaiu sõnul ostjale välja võimaluse tagastada toode ning pood oleks  omakorda pöördunud riknenud kauba küsimuses tootja poole. «Rõhutasime ostjale, et säilitame sarnaseid kiirestiriknevaid kaupu nõutud tingimustel ning kuna antud pretensioon esitati meile ligi kaks kuud pärast kauba ostmist, siis pidasime vajalikuks asjaolud kindlasti koostöös töötajaga välja selgitada,» toonitas ta. Erilaiu sõnul on kiirestiriknevate kaupade puhul probleemide ilmnemisel äärmiselt oluline selgitada välja riknemise põhjus, eriti olukorras, kus pretensioon esitatakse oluliselt pärast kauba ostmist.

«Kahjuks antud juhul ostja ei olnud nõus toodet meile ekspertiisiks tagastama ja ähvardas ostusumma mittetagastamisel ajakirjandusega. Kinnitame, et tagastame alati ostjale ostusumma ebakvaliteetse toote või garantiikauba puhul garantiiprobleemide ilmnemisel,» toonitas Erilaid.

Valio turundus- ja tootearendusdirektori Krista Kalbini sõnul on pakendatud juustu säilivusaeg üldjuhul kolm kuud. Seda juhul, kui pakend on hermeetiliselt suletud, takistamaks õhu juurdepääsu, ning toodet on hoitud ühtlasel jahedal temperatuuril.  «Juust võib hakata varem hallitama, kui pakend on mehaaniliselt vigastada saanud, pole korralikult sulgunud või on toimunud vahepealseid temperatuurikõikumisi,» selgitas ta. Kalbini sõnul teisi analoogilisi kaebusi pole ettevõttele seni laekunud. «Samuti on korras kõik Võru juustutehase laboris olevate sama partii toodetega, mistõttu on põhjust arvata, et tegemist on pigem üksikjuhtumiga.»

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles