Arenguvestlustel hoiavad töötajad mured enda teada

Siiri Erala
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Rootsi teadlased murravad pead selle üle, kas töömuresid oleks parem arutada nelja silma all või kollektiivis.
Rootsi teadlased murravad pead selle üle, kas töömuresid oleks parem arutada nelja silma all või kollektiivis. Foto: Caro / Scanpix

Individuaalsed arenguvestlused pole sobilikud arutamaks töötajate muresid ja palgasoove, sest töötajad kipuvad seal rääkima seda, mida neilt oodatakse, selgus Rootsis Karlstadi ülikooli tehtud uuringust.

Uuring viidi läbi ühes ligikaudu 100 töötajaga teenindusettevõttes. Kõikidel töötajatel tuli vastata küsimustele toimunud arenguvestluste kohta, kaheksa arenguvestlust võeti ka linti ja analüüsiti põhjalikult. Tulemustest ilmnes selge muster – väga vähesed julgesid kurta oma töötingimuste ja stressi üle, vahendas Rootsi tööportaal Kollega.se.

Pigem soovisid töötajad jätta muljet, et nad tulevad hästi toime suure töökoormusega ja neil on hea stressitaluvus. Kui töötajad siiski probleemi tõstatasid, jäi vestlusest lõpuks mulje, et tegemist oli nende isikliku probleemiga.

Karlstadi teadlased plaanivad ka juba järgmist uuringut ja siis on nende eesmärgiks välja selgitada, kas töömuresid ja palgaküsimusi oleks parem arutada kollektiivselt.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles